Gå til innhold

Feil posisjon på fly i FSX


Jens Leo Iversen

Anbefalte innlegg

Når jeg sitter ATC har jeg merket meg at noen piloter følger taxebaner og parkerer nøyaktig på stand sånn det vises i Euroscope. Jeg har forstått at dette i hvert fall gjelder for de som bruker FS9. For andre (f eks jeg som bruker FSX) ser det i ES ut som om flyene er parkert et stykke fra stand, selv om de i FlightSim er parkert ved gate. Det er altså noe som ikke stemmer overens mellom FSX og Euroscope. Jeg antar at det er FSX koordinatene (eller noe med scenery) som er feil, for ES er helt i samsvar med gjeldende AIP publikasjoner.

 

Vet noen om det fins en parameter i en eller annen config file i FSX eller scenery som jeg kan endre på slik at scenery legges på riktig plass i henhold til Euroscope og gjeldende AIP- publikasjoner?

 

(Jeg har observert dette avviket når jeg bruker bruker Cloud9 ENBR scenery)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ikke at dette er noe stort problem for meg, men er litt dumt hvis ATC ikke ser at jeg faktisk står parkert ved korrekt stand.

 

I ettermiddag parkerte jeg på B10 på EKCH. Får beskjed fra ATC at jeg står ute på taxiway...

 

Lastet ned Denmark Scenery versjon 1.3 og får fortsatt beskjed om at jeg står parkert et helt annet sted...

 

Bruker FSX...

 

Er det sånn at ATC stort sett overser dette pga. unøyaktigheter mellom FS9, FSX og ulike sceneries eller er det noe jeg kan gjøre for å "havne rett".... ???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... har sjekket litt rundt omkring ved hjelp av Plan-G og satellitt-visning for å se hvor flyet faktisk står parkert. Kjekk måte å få det vist på!

 

ENGM, ganske bra

ENBR, nye beta 0.17! - helt nøyaktig

ESSA, ganske bra

EDDF, meget bra

osv osv...

 

Men EKCH - der er det helt på jordet! - Og det er nok scenery-designerne som har vært unøyaktige. Ikke rart ATC synes det ser merkelig ut..

 

Så vet vi det... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...