Gå til innhold

FS2002 contra Fly ll??


Bjørn Erik Stensby

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål angående FS2002 contra FlyII.

Av det jeg kan se her, så må det være svært få der ute som bruker FlyII. Jeg har aldri brukt det, men etter det jeg har sett av screenshot her på forumet, som kommer fra Fly II så ser jo grafikken helt perfekt ut. Flotte fine detaljer på både fly og terreng. Er FS2002 så mye bedre enn FlyII? Er det begrensninger i FLyII som gjør at FS2002 er blitt den mest populære flysimulatoren?

Så vil jeg spørre om det er vært pengene å kjøpe FlyII, da jeg Pr. i dag kjører FS2002 PRO?

Det kommer jo svært få nye filer til FlyII her i filbiblioteket, så jeg lurer litt på hvorfor?

Håper noen er villige til å svare på mine spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig vært opp (noen ganger) før, men...

Fly!2 er flysimuleringsmessig FS2002 overlegen, så vidt jeg skjønner (har ikke Fly!2 selv, grunnet diskplass!) I Fly!2 er *alt* av instrumenter korrekt simulert. FS2002 er "elendig" på dette området, spesiellt standardfly.

 

Flyegenskapene har fordeler og ulemper i begge, og kommer egentlig ganske likt ut.

 

FS2002 har mer "support" for scenery og andre add-on, og scenery grafikken er bedre (IMHO). Så vidt jeg skjønner, er du heller ikke i stand til å downloade fine sceneries over modem, da disse er *SVÆRE* for Fly!2.

 

Mener fly!2 er billigere enn FS2002, så hvis du liker hvordan ting "egentlig" fungerer i cockpit, så er det absolutt verdt penga.

 

Fly!2 virker mer "kranglete" å få til å funke skikkelig, med masser av patcher og configfiler, men tipper at Fly!2 entusiaster vil henge meg for det utsagnet "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos FLY! Hjernen bak FLY! Richard Harvey er uten tvil det største mennesket innen flysim. Han har slåss mot alle odds på alle måter. Alltid har han stilt opp for oss brukere med personlig kontakt i Avsim forum. Utgivere av FLY! har gitt f... - men Rich selv har stilt opp med patcher. Samtidig har han hele tiden slåss mot dødelig kreft. Han er nå meget svak og har bare noen måneder igjen å leve. Her er sannsynligvis den siste hilsen til oss simmere (Avsim.com forum. FLY! General Discussion forum)

 

Patch and health status

 

http://ftp.avsim.com/cgi-bin/dcforum/dcboard.cgi?az=list&forum=DCForumID14&conf=DCConfID4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Fly!2 virker mer "kranglete" å få til å funke skikkelig, med masser av patcher og configfiler, men tipper at Fly!2 entusiaster vil henge meg for det utsagnet

Jeg tror jeg må korrigere deg litt her "[smil]"

 

Jeg har hatt både Fly2 og fs2002 fra den dagen de kom ut i Norge.Fly2 har hos meg ikke vert mer kranglete en fs2002.Jeg får atskillig flere feil på fs2002 (dette send rapport til micro$oft tullet)

 

Det som gjorde at det ble patcher til Fly2 er jo som kjent at Richard harvey tok saken i egne hender og satt sammen et betateam som skulle gjøre det arbeidet TRI/GOD ikke ville gjøre.

For oss som har den Europeiske versjonen er det snakk om en eller to patcher.

 

Hva som er best av Fly2 og Fs2002 får hver enkelt gjøre seg opp en mening om,og det er selvfølgelig en fordel å ha brukt begge en stund før man uttaler seg.Jeg personlig koser meg med begge :)og det har jeg tenkt å gjøre i lang tid fremover.

 

Ellers så synes jeg innleggene over sier det meste om den saken.

 

quote:

Er det begrensninger i FLyII som gjør at FS2002 er blitt den mest populære flysimulatoren?

Så vil jeg spørre om det er vært pengene å kjøpe FlyII, da jeg Pr. i dag kjører FS2002 PRO?

Det kommer jo svært få nye filer til FlyII her i filbiblioteket, så jeg lurer litt på hvorfor?

Det har nok noe med markedsføring og markedsandeler å gjøre.

uansett hva for produkt Micro$oft leverer så kjøper folk i bøtter og spann.Dette er et produkt de fleste har hørt om.

Fly2 ble ikke markedsført i det hele tatt.....hvorfor ikke det er et godt spørsmål.

Jeg synes det er verdt de 300 kronene det koster.

Det som er laget til Fly2 finnes på Avsim!Bilder av alle fly som er kommet ut for Fly2 finnes også på mine hjemmesider.

 

[ 20.11.2002, 17:16: Endret av: Johnny Svensson ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret är enkelt. FLY II är ljusår mycket bättre än FS2002. Ska man seröst hålla på med flygsimulering på vanlig hemdator så är Fly II faktiskt det enda vettiga alternativet. Besöker man www.avsim.com så finns det faktiskt en hel del addons för Fly II. Den enda begränsning som Fly II har är att scenerierna är något simplare. Speciellt byggnader som får ett "grådassigt" utseende.´

Och det bästa av allt är att Fly II är billigare fastän det är bättre. Skäms Microsoft för det hutlösa priset av 700 SEK för PRO versionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...