Gå til innhold

Trenger hjelp til å "filme" noen innflygninger.


Kent Ove Antonsen

Anbefalte innlegg

Hei, skulle gjerne hatt hjelp til å "filme" noen innflygninger. Har prøvd dette på Flightsim X, men jeg har ikke maskin god nok. (Ikke peiling nok heller.) I disse filmsnuttene skulle jeg gjerne hatt en ny Lufttransport B200, og evt. ny Lufttransport Do228.

 

Har tilgang på Full motion B200 sim, som kompensasjon....Beste simulatoren i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det du som etterspurte Jan Mayen og Honningsvåg i en anna tråd?

 

Bomma vist litt når det gjalt filbiblioteket, jan mayen er kansje ikke verdas navle når det kommer til FS,,,,eller fro den saks skyld verda forøvrig :grin: så det er kanskje skrint med scenerye derfra.

 

Ellers er det jo en mengde approch videoer med FSX på youtube.

det var en gang en egen dele-(share)site for flysimmere men vet ikke om den fortsatt er oppe å går. FStube eller hva den heter/hette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kent Ove!

 

På hvilken måte kunne du tenke deg å få disse filmet? Fra utsiden, 2D cockpit eller virtual cockpit? Hvor viktig er det at det filmes i FSX, eller er det uvesentlig?

 

Er det noe spessielt vær du ønsker, eller skal det være CAVOK?

 

Allright å ha noen nøkkelpunkter å gå etter. :)

 

Edit: Ser nå at du har postet en annen del av forumet også, da jeg kun kjører FS9 så er jeg vist ute av "konkurransen". :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvilken flightsom som benyttes er ikke så viktig. Alternativet mitt er å få filmet fra et av flyene, med view fra cockpit. Tror ikke det er det beste.

 

Tror det beste blir om man kan gjøre innflygningen etter innflygingsprosedyren.

Se flyet litt foran, slik at man ser terrenget og de tingene man bør være oppmerksomme på i forbindelse med faktisk innflyging til aktuell plass.

Hadde etterhvert sett for meg at det kunne gjøres i "dagslys" og i "mørke".

Utfordringen tror jeg ligger i grafikken, den må være god nok til at det ser realistisk ut. (Fotorealistisk)

 

Vi operer blant annet til

 

Svea, Ny Ålesund, og Jan Mayen.

 

Det finnes ca 13 Category C flyplasser som vi skulle hatt filmsnutter til.

 

En evt. demo trenger ikke noen B200, men bare en smakebit på grafikken.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse plassene er ikke akkurat kjent for å ha god grafikk i simulatoren. Den nordlige verden er liksom litt "glemt" på dette området.

 

Noe som kan la seg gjøre, av noen som vet å designe scenery til FS, er å legge satelittbilder av området over i FS.

 

Om dere allerede flyr dit kunne det jo også vært en mulighet å montere kamera i cockpit under innflygningen, for så å redigere sammen snuttene i etterkant. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filming fra cockpit er ikke alltid like bra, kan ta fokus litt borte fra det vi skal. Ofte er i været helt med på laget heller. Siden det er turboprop kan det forplante seg litt vibrasjoner til kameraet.

 

Hadde man kunne laget filmsnutter på 10 plasser, så hadde vi bare trengt å fly på et par til...

 

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har filmet endel i cockpit og har funnet knep for å hindre vibrasjoner og andre problemer som kan knyttes til det. Men der er som du sier, det er ikke alltid været er "slik man vil ha det".

 

Her handler det nok om å finne noen som vet å lage scenery. Ved behov så kan jeg godt hjelpe til med å lage filmsnutter fra innflygningene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her handler det nok om å finne noen som vet å lage scenery

 

Dette tror jeg nok er en grov framstilling av "problemet" :grin: Ut å lete må man nok, men det man må lete etter er info/bilder, finnes nok av dyktige og arbeidsledige scenery designere på dette forum...så det er absolutt det minste problemet...er faktisk ikke ett problem i det hele tatt.

 

Det som gang på gang faktisk er ett problem, det er tilgang til bilder og info om de tingene folk vil ha, og det nytter ikke å komme slepende med ett krovkornet sort/hvit bilde, tatt på skeiva nedanifra og opp slik at man bare ser en kvart byggning og litt av ei takrenne....i 200x50 oppløsning :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dette handler om og få en litt rå pc, fly og tappe hdmi signalet slik at man får en stabil fil og redigere på, fraps etc gir ofte variabel bitrate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det så lovende ut! Bildene er sakset rett ut fra simulatoren, det eneste som er blitt gjort er å skalere de, samt litt finskjering i kantene. This is how it would look. Dog, det ligger noen timer med tweaking av simulatoren bak dette, samt ett dypt dykk i scenery arkivet. :)

 

Nå er det slik at det mest sannsynlig ikke finnes scenery for alle C kategoriplassene, men terrenget rundt ser jo fortsatt flott ut selv om terminalen er en kloss. ;) Jeg vil anta at ca. 75% av flyplassene det er snakk om her har tilsvarende grafikk som vist på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...