Jens-Ole Kjølberg Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det har stort sett vært Britiske andre verdenskrigs fly jeg har malt til FS, men etter å ha laget flere RAF painter til P-51B/C pakka til warbirdsim, har det blitt en Amerikansk paint også. ”The Iowa Beaut” var navnet på en North American P-51B Mustang fra 354th Fighter Squadron, 355th Fighter Group, 8th AF. Den ble vanligvis fløyet av 1.LT Robert E Huldeman, men ble sommeren 1944 også fløyet av den Britiske utvekslings piloten Flt. Lt W B Peglar. Flyet ble skutt ned høsten samme år under et eskorte oppdrag til Tyskland. I forhold til en standard P-51B har den fått den Britiske Malcolm Hood canopy’n som ga mye bedre sikt. Flyet ble som mange andre mustanger levert i metall for så å få grønnmalt toppsiden i England. Det har i tillegg invasjonsstripper på sidene og under vingene. De hvite identifikasjonsstrippene på toppen av vingene og haleror ble introdusert for å gjøre det lettere å kjenne igjen P-51 etter flere blue on blue episoder. Amerikanske P-47 piloter hadde en lei tendens til å tro at Mustanger var Tyske Bf-109.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Utrolig flott arbeid Jens-Ole! :grin: Ser at jeg snart må få kjøpt inn denne modellen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Ja det er en bra modell. Synes det er mer sjarm med gamle Mustangen en "rock star" D modellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. januar 2011 Premium Medlem Del Skrevet 5. januar 2011 Woaw!! Førsteklasses arbeid igjen, og nydelig presentasjon. Ser at jeg snart må få kjøpt inn denne modellen... Anbefales på det sterkeste, både denne og D-modellen. Fokus på detaljer er imponerende, og kvaliteten er tvers gjennom i førstedivisjon. Bare A2A som matcher å legge tilsvarende lidenskap i utviklingen av realistisme !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.