Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, og Godt Nyttår alle sammen!

 

Jeg har alltid savnet en Lancaster FSX Warbirdsamlingen min. I julen falt jeg for fristelsen til å prøve First Class Simulation sin modell. Denne er laget både for FSX og FS9, så jeg var litt spent på den. Nå har jeg ikke flydd den mye ennå, men førsteinntrykket er meget bra. Visuellt sett erden bedre enn ventet, og den drar heller ikke overdådig mye FPS. Mye detaljer - mer enn noen modell som jeg har hatt tidligere. Propfilene var jeg ikke særlig fornøyd med (hater discos skiver), så disse ble raskt erstattet. VC er meget bra. Modellen kommer med mange varianter, og lydfilene er upåklagelig. Alt i alt, er denne FCS Lanc'en en positiv overraskelse :grin:

 

La14.jpg

 

La17.jpg

 

La15.jpg

 

La16.jpg

 

L19.jpg

 

La13.jpg

 

La11.jpg

 

La9.jpg

 

La8.jpg

 

La6.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja! Har sakna ein bra modell av Lancasteren sjølve. Så denne her skal nok investerast i når eg får flightsim-maskina mi opp og går igjen. :) Korleis er handlinga på denne maskina? Verkar den truverdig, eller er det skikkelig gjetting ifrå produsenten si side? Dei eg har prøvd tidlegare har vore nett som ein liten Cessna, alt for rask i rørslene, og litt for lette å lande til at det verka truverdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Torstein!

 

Ingen Cessna følelse her. Den er som en murstein å vende.

Brukte ekstremt med bane på å ta av, men sjekket ikke om den hadde overlast. Tror nok at den kan føles troverdig - i alle fall er den mer troverdig på oppførselen enn noen modell som jeg har hatt tidligere. Visuell utførelse er definitivt mye bedre enn tidligere modeller (bortsett fra propfilen, som jeg raskt erstattet med A2A B-17G propfilen :blush:) Trenger litt mer tid med den for å teste egenskapene - men det lover bra så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker alle!

 

Jens-Ole: Flotte repaints av P-51B/Malcolm hood. Jeg har dessverre ikke den modellen, men den står på innkjøpslisten.

 

Flg. varianter kommer med FCS Lancasteren:

 

Lancaster B. I

R5556/KM-C, No.44 (Rhodesia) Sqn RAF, RAF Coningsby, c.1942.

 

Lancaster B. I (H2S)

ME499/AS-D, No.166 Sqn RAF, RAF Kirmington, c.1945.

 

Lancaster B I (H2S)

1803, Royal Egyptian Air Force, c.1952.

 

Lancaster B I (Special)

PD121/YZ-Z, No.617 Sqn RAF, RAF Woodhall Spa, c.1945.

 

Lancaster B III

EE139/HW-R, No.100 Sqn RAF, RAF Grimsby, c.1943.

 

Lancaster B III (H2S)

JA845/F-CXT, Empire Central Flying School, RAF, c.1945.

 

Lancaster B III (Special)

ED921/G/AJ-W, No.617 Sqn RAF, RAF Coningsby, c.1943.

 

Lancaster B X

KB772/VR-R, No.419 (Moose) Sqn RCAF, RAF Middleton St. George, c.1944.

 

Lancaster 10 MR

FM104/CX-104, No.107 Rescue Unit, RCAF, Torbay.

 

Lancaster MR 3

RF325/H-D, School of Maritime Reconnaissance, RAF St. Maqgan, c.1956.

 

Har forøvrig lenge lurt på én ting, som kanskje du kan svare på Jens-Ole: Hvilke funksjon hadde den store gule sirkelen på platen bak hodet til piloten?....

 

Torstein: Jeg har flydd litt mer, og sliter med å få halen til å reise seg under take-off. Default er modellen overloaded, men det bedret ikke egenskapene så veldig å ta bort noe av lasten.

Det kan selvfølgelig hende at jeg behandler den feil, så manualer er nok en god ting å lese før man flyr.... :blush:

 

Så langt er eneste innsigelsen min propfilen, som kjapt og gæli ble skiftet ut med den som hører til A2A B-17G.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Utvilsomt en flott modell, i hvertfall når jeg ser bildene dine :) Om den flyr riktig skal jeg ikke uttale meg om, siden jeg ikke har denne modellen, og jeg har nølt lenge med å anskaffe meg den.....?! Det er jo baksiden med A2A sin B-17 Accusim (?), man blir så til de grader bortskjemt av kvalitet, at det blir vanskelig for andre utviklere å komme gjennom "nåløyet" :/ .

 

Men Lanc`ern frister, det må jeg innrømme :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...