Gå til innhold

[18th Dec 18-23Z] Fly & See Santa 2010


Joakim Hagen

Anbefalte innlegg

topbar.jpg

The time has come for this year's Fly & See Santa!

 

Our controller team will open up three northern airports, Rovaniemi, Luleå and Tromsø. Starting at 1800 UTC we will staff all of these airports including enroute sectors (we have more than 15 enroute controllers helping us out to cover 4 countries) to guide you to the northern part of the globe.

 

 

Last year we had an astonishing amount of aircraft and this year we are preparing for even more traffic, so bring along plenty of holding fuel and your best Christmas spirit as we celebrate this year's Christmas with a grand event for all of VATSIM.

 

 

Since this is an event with a lot of traffic we strongly recommend that you go to our website (http://santa.vateud.net/) and read through the information there, and if you have any questions feel free to use the contact form there and we will help you out.

 

 

Welcome to the north for an event you do not want to miss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel å lese NOTAM for denne plassen. I fjor var det ikke samsvar mellom ILS frekvensen jeg hadde på kartet og den som var på flyplassen, noe som medførte en half@ssed semivisual innflyvning for min del.

Hadde jeg lest NOTAM så hadde jeg visst dette, men kontrolleren burde også ha plukket opp dette da jeg spurte han om ILS var på lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATC kan ikke vite hva for scenery du har innstallert Aslak.

Det er der ILS frekvensen er satt. Hjelper lite å lese NOTAM eller lese ut frekvens i FMC med siste airac om frekvensen til ILS i afcadfila for sceneriet er en helt annen.

Så får man ikke inn signal i FS, så er det menylinja og MAP som gjelder, zoom inn og sjekk frekvensen der.

Er den en annen enn på siste kart, kan kan åpne afcadfila og forandre den selv. Har måttet gjort det på dusinvis av scenery opp gjennom åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klandrer ikke ATC, men frekvensen sto på NOTAM og var lik den frekvensen i det sceneryet som var det sceneryet de anbefalte å laste ned og som jeg hadde installert.

 

De hadde sikkert ikke lest NOTAM noe mere enn det jeg hadde.

 

Fra årets event:

 

For FSX users there's an AFCAD file available that updates the ILS frequency for runway 21, aprons and taxiways. It can be found here: http://files.fsnordic.net/?download=2225

 

OG:

 

The ILS frequency for runway 21 has changed! In the standard sceneries for both FSX and FS9 the old ILS frequency of 109.10 is still active. In order to update to the new frequency of 111.70 you can download a scenery or appropriate AFCAD file from the links above.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...