Sivert Indergaard Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 hva skal man sette i route når man skal, for eksempel, fly ENGM-ENGM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 PATTERN funker bra. Så kan du jo nevne i remarks at du skal ha touch and go. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 LOCAL IFR PATTERNS om du vil ha vectors, LOCAL VFR PATTERNS hvis du vil ha vfr downwind, base, final osv... så samme som Henriksen sier, bare syns man kan legge til ordet local Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Landing Pattern Edit: Noen som var før meg der ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Om det er VFR eller IFR er jo spesifisert i en annen del av flightplanen så derfor mener jeg kun pattern burde holde. Local kan man se utifra avgang og ankomst flyplass samt rute, her ENGM-ENGM og PATTERN. Men sikkert smak og behag som alt annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sivert Indergaard Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Ok takk hjelper både meg og atc tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 På VFR så ville ikke jeg filet noen FP, mulig fordi jeg er litt vrang.. hehe! På ifr så ville jeg vel filet: DCT GRM DCT eller noe også lagt til i remarks hva jeg hadde for noen planer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Holder med Hassel på den, siden man ikke vil ha ord i rutefeltet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 På VATSIM ser jeg ingen problemer med å ha "ord" i rutefeltet som enkelt beskriver intensjonene sine som feks PATTERN. Å lage ting så komplisert som mulig ser jeg ingen vits i... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Blank "route", og heller en liten beskrivelse i remark er å foretrekke. Ord i "route" kan skape småtrøbbel i de automatiserte systemene til atc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Mange som har ord i rutefeltet dukker opp i controllerene sine lister fordi det kan samsvare med en VOR eller lignende i luftrommet, irriterende! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Et bilde jeg tok i tårnet på Gardermoen. Ikke VFR pattern, men allikevel: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Klepp Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er riktig, slik må NATCON ha det for at den skal godta FP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Henriksen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har aldri opplevd at PATTERN ol. skaper problemer, men hender sikkert med enkelte ord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Det er nok snakk om to, tre eller fem bokstavers ord som blir det samme som et navaid eller et RNAV fix. F.eks ser jeg endel utenlandske VFR planer hvor det står f.eks: TO BERLIN VIA FRANKFURT TO er en NDB utenfor Værnes mens VIA er Vigra VOR. Dette gjør at ES tolker det slik at dette flyet skal fra en eller annen flyplass, til Trondheim så til Vigra og til Berlin... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.