Aslak Iversen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 ENFB 051720Z AUTO 36011KT 330V030 0800NDV SN NCD 00/M01 Q0994 W///S6= Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Har Fornebu gjenoppstått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Det lurer jeg også på. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hvis dette gjelder rw, ENFB har gjenoppstått som ICAO for Statfjord B plattformen. ENSF STA STATFJORD A ENFB STB STATFJORD B ENQS STC STATFJORD C Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Er det noen som gjetter på hva W///S6 er, og hva som evt. mangler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har ikke den fjerneste anelse, og mysteriet med ENFB er nå avklart for min del. Det kan ikke være noe særlig å surre rundt med chopper med den sikten de har der ute. Hva slags minima bruker dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Tja.. W///S6 = 6 meter høye bølger tror jeg. Det som mangler er vel sjøtemperaturen. W12/S6 hadde vel vært 12 grader og 6 m bølger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Jepp, så har jeg lært noe nytt i dag også. ENEK 051850Z 33018KT 9999 FEW012CB SCT035 04/M01 Q0998 W10/S4= Det er ikke motsatt? Waves 10 (ft?) seatemp 4? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Du får vel få 100% på den Tommy. Den siste er sea state og ikke bølgehøyde, selv om sea state 6 er bølgehøyde 4-6 meter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 5. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2010 Da kan man nesten ta på seg shortsen og hoppe uti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Kortversjonen: Værminima for en ARA (airborne radar approach) er 200Ft ceiling/800mtr vis på dag. For natt er det 300ft ceiling/1200mtr vis. MDH på dag er helidekkhøyde + 50ft (minimum 200ft), for natt er det helidekkhøyde + 50ft (minimum 300ft). MaPt (Decision range) på 0,75NM fra destinasjon. Samme om en flyr en approach til nearby target. I tillegg kommer diverse krav til lateral obstacle clearence fra targets i approach sector og missed approach sector + en drøss andre krav som skal oppfylles. Kan være hektisk å fly med mange targets på radaren og annen trafikk som skal inn til andre plattformer. Les mer i Appendix 1 JAR-OPS 3.430 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Hansen Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Aha ja,men det var nesten hvertfall. Hadde ikke tabellen tilgjengelig. :whistle: Er jo mest opptatt av Snow state og ikke Sea state for øyeblikket. :cool: Og "Snow state" her nå blir vel noe sånt som: WM06/S3 kanskje?, Altså flotte forhold,vindstille,passe kaldt,1.5m snødybde og godt preparerte løyper! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.