Gå til innhold

Klappsete i cockpit


bjørn seiersten

Anbefalte innlegg

Nå må du tenke på at en copilot neppe ser det på samme måten. :) Han har all opplæring fra den siden, så han er nok blitt vant til det. Det er jo bare vi som simmer, som er vant til kun i venstresetet. Husker faktisk en gang hvor jeg og Fredrik Hofstad Haugen prøvde ut Multicrew funksjonen i Leonardo sin Fly the Maddog. Jeg satt meg i høyresetet, og du verden hvor rart det var! Prøvde å lande på Gardermoen, noe som resulterte i en goaround og en ganske elendig landing etterpå. :eek:

 

Håper på klapp på fredagen, dere får nok rapport hvis jeg slipper gjennom nåløyet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du tenke på at en copilot neppe ser det på samme måten. Han har all opplæring fra den siden, så han er nok blitt vant til det.

 

Trodde alle piloter måtte først ta PPL-A først, da starter man jo i venstre setet. Har alltid beundret instruktørene som flyr fra høyre setet like bra.

 

Det er jo bare vi som simmer, som er vant til kun i venstresetet.

 

Hehe- jeg må vel være den simpleste sorten simmer da, jeg har kun en joystick og valget blir da å sette den på høyre el. venstre side av skjermen/laptoppen, setter den selvsagt på høyre side ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemturen var det artig å se den fine arbeidsfordelingen denne eldre kapteinen og noe yngre 1. officer/copilot eller hva det nå heter hadde , nemlig at de byttet rolle på annenhver flight, slik at på denne flighten var det senior i venstre setet som leste sjekklister og snakket på radio mens ungdommen i høyre setet fløy! :-)

 

Pilot Flying Vs Pilot montoring/not flying. Er vanlig prossedyre å bytte disse for hver turn.

 

Mener vi lærte monitoring på Sas-va treffet ihvertfall! but anyway, helt normalt ihvertfall :)

 

Selvsagt det er helt korrekt Geir!;) - kanskje, who cares

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre ikke klapptur på meg idag, da det var noen som var lovet det allerede... Flyet var fullt, og ei dame på ID billett fikk plassen der. :( Men fikk komme inn i cockpit, tatt bilder, og prata en del med pilotene. :) Fikk inntrykket av at de ville ha meg der, hadde det ikke vært for hu dama. De ønska meg bedre lykke neste gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...