Simon Ingebrigtsen Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Heisann! Om jeg på VATSIM har lyst å fly ENBO - ENSK - ENTC, må jeg først skrive en flightplan med alle legs til ENSK, for så å poste en ny en når jeg kommer til ENSK og skal videre til ENTC? Eller kan jeg ta med hele ruta med engang? - Simon Ingebrigtsen Siter
Werner Rafteseth Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Heisann! Du må sende inn ny flightplan for den nye turen etter landing ja. Og i flightplan skriver du ikke nødvendigvis alle legs - bruk airways så langt det er mulig. ENBO - ENSK: BDO Z200 SKG ENSK - ENTC: SKG Z200 SJA M609 TRO Siter
Simon Ingebrigtsen Skrevet 13. november 2010 Forfatter Skrevet 13. november 2010 Heisann! For å gå litt offtopic: Er det noen programmer hvor man kan finne jetways på en gitt rute? - Simon Ingebrigtsen Siter
Jan Tore Elvheim Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 VROUTE Her finner du utrolig mange flightplans, dem som ligger her er godkjent i forhold til hvilken airac du velger også Ellers finnest det forskjellig hjelpemidler til både inni sim og standalone. FSNAV(ikke på markedet lenger), fscommander, fsbuild. Også har du en rutesøk side som er gratis: RFINDER Men denne er ikke til å stole på alltid. Foreks ut fra Bergen der vil den gjerne nord mot florø først før man skal sørover osv. Men er grei om du ikke finner rute andre steder. Et alternativ til alle over er å gå på vataware.com og søke opp et flyplass par "Citypair" og se om andre har flydd ruten før deg. Da får du også opp ruten de har flydd. Siter
Tommy Hansen Skrevet 13. november 2010 Skrevet 13. november 2010 Om det er enroute charts du søker? Så finner du som regel det på de enkelte lands AIP. HER Flyr du i US finner du ALT av slike og andre charts på SkyVector For Norge: AIP Norge Enroute Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.