Gå til innhold

Formasjonsflyging på MP-server

Anbefalte innlegg

I kveld skjedde det! Helt spontant bestemte vi oss for å forsøke litt "tjuvtrening" på formasjonsflyging med tanke på gåsetrekket førstkommende søndag.

Fred, Bjørn, Pasi, Ernie, jeg og en liten stund Benjamin fant ut at vi ville teste for morro skyld. Det ble bestemt at vi skulle forsøke med Iris sin Texan II og da var det bare for meg og haste i nettbutikken og handle.

Herlig maskin å leke med, og en treningsmaskin som jeg syns passet utmerket til formålet.

Her er en liten serie bilder, ikke mange og ikke nødvendigvis kjempegode, men som illustrasjon til all den morroa vi hadde. Hadde nok egentlig mer enn nok med å fly og forsøke å holde formasjonen, men så utrolig morro det var, ikke minst når alt fungerte og man lå i tett formasjon :)

Dette må vi gjøre flere ganger.

Vi startet i Terrace, fløy første legg opp til Woodcock og derfra til Smithers. Herlig barnslig morro!

Over til bildene.

2010-11-12_23-48-12-155.jpg

Parkert på Woodcock

2010-11-12_23-57-2-505.jpg

2010-11-13_0-4-35-953.jpg

Avgang Woodcock

2010-11-13_0-19-4-407.jpg

På vei til Smithers

2010-11-13_0-33-54-99.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

OOOOOOUUUHHOY, fredagskvelden er herved fjærnet fra fredningslista, og gullrekka til NRK må vike plassen til langt bedre underholdning i herreavdelingen :grin: . Med høy rødvinsfaktor var det med en viss spenning jeg sjekket innom TS for mulig aktivitet på serveren. Og aktivitet var det !! Kveldens tema tok raskt vending mot formasjonsflyvning, og for andre kveld på rad måtte Jan-Arild fram med VISA-kortet :grin: . Nå er begivenheten allerede godt dokumentert, men jeg tar sjansen å komme med noen glimt fra min cockpit.

for1.jpg

Med Fred som kyndig leder linet vi opp på stripa i Terrace, med Pasi, Bjørn og mæ i firspann. Jan-Arild drev enda med å rive embalasjen av sin nyinnkjøpte Texan II.

for2.jpg

Allerede under take off så vi ut som et ferdigdrillet oppvisningsteam :cool: .

for3.jpg

Nå var også Jan-Arild kommet med, mens Bjørn bladde febrilsk i flight manual litt lenger bak.

for4.jpg

En pust i bakken på Woodcock. Her kom også Benjamin innom for å sjekke stemningen :) .

for5.jpg

Så bar det videre mot Smithers, og selv om vidvinkel-bildene bærer preg av løs formasjon, så synes jeg vi faktisk hadde bra orden på flyvningen.

for6.jpg

Selv under landingen var det imponerende orden i rekkene......

for7.jpg

...... men det var først på bakken vi kunne skryte på oss noe som lignet plogformasjon :grin: .

for8.jpg

Den nye gullrekka på fredagskvelden :grin:

Igjen en tykjeartig MP-flight, fin flyt og deilig flyfeeling helt fri for fps-hysteri !! Beklager til de som ikke rakk å bli med, men dette var ikke planlagt på forhånd. Flere muligheter dukker plutselig opp, om ikke før så på søndagen i det annonserte gåsetrekket :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, det var nok mest fordi Jan A ikke hadde rudder pedaler...tror jeg :)

Som tidligere nevt, så var dette en spontan hendelse, jeg satt og surret på PC'n og tenkte jeg bare skulle sjekke om det var liv på serveren, noe som tar 2 sekunder via T.S :grin:

Så da var det bare å fyre igang sim'en. Gutta var da på tur til Scar Creek i kjent low & slow stil, men da jeg ikke visste hvor jeg endte opp siden jeg logget på 'midt i flighten' så valgte jeg ei blåselampe for å være sikker på evt ta de igjen uansett hvor de befant seg på nordvestsiden av US :grin:

Minutter senere logget Bjørn seg på og fortalte oss om hans nyinnkjøp....en Texan II :D

Noen settninger senere så viste det seg at alle hadde dette flyet...foruten Jan Arild, som i dette øyeblikk tenkes led litt under kjøpepress ....for etter noen minutter, ett varmt kredittkort og en slankere konto senere, så hadde vi alle sammen samme flyet....resten er ikke så vanskelig å tenke seg til :whistle:

Grattis med nye fly til både Bjørn og Jan Arild :grin:

Så her følger noen fler bilder :)

Jan Arild

MP_1311_00265.jpg

Jan Arild fikk seg en smekk på fingrene og måtte til moder jord for å be om forlatelse :grin:

MP_1311_00272.jpg

Fred (nærmest) og Ernie

MP_1311_00282.jpg

3-spann, fra venstre: meg, Fred og Ernie

MP_1311_00286.jpg

Fra venstre: Ernie, Bjørn, Fred og meg

MP_1311_00290.jpg

Bjørn tar seg en liten avstikker.

MP_1311_00291.jpg

Nærmest: Bjørn, så meg og Fred i ledelse

MP_1311_00294.jpg

Så var det tid for en lopass før landing i Woodcock

MP_1311_00297.jpg

MP_1311_00298.jpg

MP_1311_00299.jpg

MP_1311_00300.jpg

....og selvsagt, en kollektiv stall på slutten :D

MP_1311_00302.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Himmel og hav, dette var jo megaspennende !!! Her MÅ du komme med flere detaljer. Forstår det slik at både film og bilder er tatt opp med FSRecorderX ? Og så "plukker" du vinkler og utsnitt under avspilling etterpå?? Men hvordan klarer du å se flyvningen i "3djeperson" med frittsvevende camera??? Og filmredigeringen, bruker du Fraps eller et annet redigeringsprogram???? Imponerende greier Pasi :o:D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars.

Hyggelig at du har lyst til å bli med på MP sessions..

Første krav er at du slår av alle evt værprogram du har kjørende i FSX.

Deretter må du benytte deg av Team Speak 2 og logge på der for kommunikasjon.

Så er det bare å gå inn på Multiplayer i hoved menyen i FSX.

Huke av på Local Network (LAN) og ditt navn.

Connect Directly og sette den IP adresse som er aktiv.

Da vil du etter hvert få opp Password, og dette får du på teamspeak.

Lykke til.. :grin:

Ja det holdt jeg på å glemme, for å komme seg på MP må man vel enten ha sevice pack 2 eller Acceleration pack hvis jeg ikke husker feil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...