Gå til innhold

Krohn legger ned ruter


Sindre Holberg

Anbefalte innlegg

Krohn klarer ikke konkurransen, og legger ned vestlandsruten.

 

http://nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.7378632

 

"Krohn Air i Molde kuttar ut flyruta mellom Molde, Bergen og Stavanger. Selskapet opplyser dette i ei knapp melding på sine eigne nettsider, skriv rbnett. Ruta opphøyrer frå neste fredag, 19. november."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom vel ikke akkurat som en overraskelse, tilbudet dere passet egentlig bare for folk/bedrifter med en meget travel timeplan, samt mye penger på konto. Vet ikke hvordan det er på Trondheimruta, men å satse på Bergen og Stavanger var nok en smule overilt. Sjefen fløy Stavanger-Molde direkte her om dagen, alene i flyet. Crewet spurte om han hadde noe imot at de droppet mellomlanding på Bergen, da det hverken var avstigende eller påstidegende passasjerer der :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist eg sjekka prisane til Krohn Air, ville det koste meg, samboeren og sonen vår litt over 7000 kr tur\\retur Molde-Bergen.

 

Med sas kom me oss ifrå Molde til Haugesund henholdsvis via Bergen og Oslo for like under 3000. Ikkje tvil om kven som kaprar kundane då nei. Litt synd eigentleg, for me treng små aktørar i luftfarten i Noreg òg. Men kanskje dei bør satse på ruter som ikkje er operert av store selskapsom SAS, Widerøe og Norwegian. Har ein mistanke om at det er ein del potensielle ruter der ute som ikkje er utnytta enno.

 

Eg vonar at Krohn Air gjer det bra på Trondheimsruta si og at dei etterkvart får satt opp andre ruter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crewet spurte om han hadde noe imot at de droppet mellomlanding på Bergen' date=' da det hverken var avstigende eller påstidegende passasjerer der.[/quote']

Hehe, för mig hade svaret varit ganska klart!

- NEJ, jag ska mellanlanda i Bergen! :D

 

[size:8pt]Försöker alltid bokka flyg med så mycket mellanlandningar som möjligt när jag reser.[/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein mistanke om at det er ein del potensielle ruter der ute som ikkje er utnytta enno.

Hm, du kanske har rätt MEN, hade det funnits en bra, lönsam rutt någonstans i Sverige eller Norge, så hade nok SAS eller WF kastat in en turbopropp tvärt skulle jag tro!

 

Båda bolagen har lång erfarenhet och har troligtvis en hel del staff som sitter och beräknar nya rutter i världen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heil enig Timmy. MEN, det er nok nokre ruter som i utgangspunktet ikkje er lønsame, men som på sikt vil få nok reisande til at det vil gå bra. Slike ruter tvilar eg på at SAS til dømes vil setje igang flygningar på. Dei tapar vel nok pengar som det er :grin:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...