Gå til innhold

Rotorheads


Andrew Thomsen

Anbefalte innlegg

Jeg satt en kveld her forleden og prøvde å få inn i knotten hvordan et helikopter rotorhead fungerer; holdt på med swashplate justering på et av mine vaskeekte RC "fullblods" helier (med variabel pitch og heading hold gyro). En sak med 700mm rotordiameter, som man ikke skal sveive i gang uten at mekanikken er sjekket...den var helt ute av fokus fra fabrikken. Bilder av diverse RC heikoptre var for små. Tilfeldigvis ramlet jeg innom en side for Real World helikoptre, og etter å ha sett en utrolig samling sylskarpe bilder i høy oppløsning, falt ting på plass. Denne siden er så bra at den bare må deles med forumet:

 

http://www.b-domke.de/AviationImages/Rotorhead.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, av en eller annen merkelig grunn tenker jeg over nettopp det når jeg flyr som passasjer i nordsjøen. Ender alltid opp med et kynisk glis. Hva jeg ikke likte var en tur i India, med en Bell 212. Den fikk stygge vibrasjoner underveis, og jeg håpet ikke pilotene pluselig begynte å snakke alvorlig sammen. Hadde ikke før tenkt tanken, så gjorde de nettopp det :grin:. Men vi kom oss til helidekket, og de kom seg hjem (trur eg) :whistle:

 

Med RC helier har jeg mistet deler av hovedrotor, men likevel flydd (krøkkete) videre, så det tåler litt. Verre om man mister halerotor, da er det slutt. Litt ekstra "kamikaze" med enkelte RC helikoptre, da de har egen motor for halen. Trist om pluggen løsner, etc. Har testa... :grin:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...