Gå til innhold

Søker strømforsyning til HP bærbar.


Anbefalte innlegg

Overskrifta sier vel sitt?

Akkurat nå kom det noen snåle lyder ifra min strømforsyning til min laptop.

Drrrzzzzzzzt sa det før røykpuffen kom sammen med den velkjente lukta av brent elektronikk.

Ikke direkte uventet da det har vært dårlig kontakt i denne i lang tid.

 

Det jeg lurer på da er om det er noen som muligens har ei 18,5 Volt strømforsyning liggende, som di kunne tenkt seg å selge?

Nå er ikke jeg noen ekspert på disse forskjellige pluggene til disse laptoppene, men jeg har 2 stk i hus og begge er 18,5 V med samme pluggen så da tenker jeg det er standard vare?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette?

 

Mvh Øyvind.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye standardisert dette her dessverre, det er snarere en håpløs liten nisje med et utall nesten like plugger. Det eneste som nesten er standard er 19 Volt likespenning, men finnes unntak. Også har man typisk noe rundt 40 Watt for små nett-PC, og 65 Watt for mainstream og en del business laptops, mens 90 eller 120 Watt er vanlig for de kraftigere.

 

Men innenfor samme merke er det veldig mye som går om hverandre, og det går også en del om hverandre på tvers av merker.

 

Siden Ishtiaq har oppgitt et par modeller hans passer til, så kan du jo bare sjekke at din modell står nevnt i samme lister noe sted. Komplett har greie lister for HP-modellene her http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10016&mfr=HP. Ser feks at NC8430 står nevnt på den øverste 90W, og muligens også på flere av dem.

 

Det selges forøvrig også universale, hvor det typisk følger med en bråte med nesten like plugger, omtrent som på bildet. Da må man bare velge en med tilnærmet riktig Watt-styrke. :)

 

UNIVERSAL%20LAPTOP%20ADAPTER%202.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de skal forøvrig være originale alle de jeg linket til hos Komplett også, men prisen svinger fra 300-1000 kroner alt etter modell. Kan nok være lurt å sjekke flere steder, jeg linket bare til Komplett fordi de har greie lister over hvilke modeller som går overens med de forskjellige.

 

Noe som unektelig er litt sært et den 18,5V driftspenningen, det er mulig det taler for å holde seg til noe originalt, og det samme gjelder jo dersom man er opptatt av detaljer som garanti... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar.

Har nå sjekka med HP og forsyninga som ble tilbudt her er midt i blinken til min gamle nx7400.

65W klarer seg lenge til denne lille tassen som ikke brukes til annet enn kartverk og Teamspeak. Og det er også den nøyaktig samme laderen som leveres orginalt med maskina den gang den var ny. "For 6-7 år siden"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...