Gå til innhold

Den beste oppgradering til FS


Arnfinn Trønes

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte jeg skulle dele min opplevelse med dere.

Jeg har bestandig sittet å siklet på bilder av hjemmebyggde cockpit'er på nettet, og ønsket å gjøre noe liknende. Men lommeboka var ikke helt enig.

 

Men jeg tenkte at et sted må en jo begynne, derfor fant jeg frem min gamle 15" skjerm, og begynnte jakten på et PCI skjermkort, noe som jeg oppdaget at folk nesten kastet til meg, for "ingen vil bruke et 1-2Mb skjermkort sammen med en 15" lengre.

Koblet derfor inn dette, og etter litt triksing i Win 98 hadde jeg to skjermer oprative. FS2K2 svelget dette uten å mukke, og frameraten ble ikke nevneverdig belastet.

Så nå slipper jeg å ha throttle, radio og GPS oppe og forstyrre panelet på hovedmonitoren min.

 

Etter min mening er dette den enkleste og billigeste oppgradering til FS hittil.

 

Så som Sunde sier, ikke kast det, du får nok bruk for det en vakker dag.

 

Kanskje noen flere som ble inspirert av denne oppgraderingen.

 

Hilsen

Arnfinn "[smil]""[smil]""[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet det samme som Arnfinn en gang, bare med fire kort, et AGP og tre PCI, det var sabla gøy og funket fint... men kjærringa syntes ikke det var "så" gøy med fire monitorer og 1000 grader + drøssevis av kompiser på data (les sove) rommet "[blink]"

 

Nå går det i Matrox Parhelia og en 19" CRT + 2 15" LCD, funker fint men er nok en "litt" dyrere løsning.

 

Ha en excellent helg

- helge "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allt på ett eget ROTEROM jeg da og for de som ikke har sett det før har jeg laget ett par filmklipp som viser det hele i "æksjen":

http://home.online.no/~to-opl/artimages/engm737sim.WMV

og her

http://home.online.no/~to-opl/artimages/flyklipp2.WMV

3 stk pc'er med hvert sitt geforce2 agp kort og 2 pci grafikk-kort på den ene med totalt 5 skjermer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...