Reidar Fredrik Frydenlund Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 La merke til en gang jeg satt klapp fra ENVA til ENGM at de fikk NORPO3A da 09 var i bruk, selvom de hadde filet TGA UM609 MES! Spurte en som hadde vært flygeleder der, som nå jobber på Røros TWR/APP om hvorfor de ikke brukte TGA når 09 brukes, og jammen om jeg fikk svar! De som har laga SIDan på Værnes har tydeligvis ikke skjønt ka en SID e for nokka! Dt e ikke vits og sænd dæm ned til TGA når dæm bare kan gå mot NORPO og videre nedover! Sier meg litt enig i dette :-) Fint om dere som også sitter på Værnes sender de ut på NORPO når 09 er i bruk Mest mulig real, ikke sant?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Både NORPO og TOLGA brukes vel om hverandre, så å si at noe er mer rett en andre blir vel feil i denne situasjonen. Dette avhenger vel litt av annen trafikk også. Mener vi så og si alltid har flydd TGA ut fra Værnes på vei sørover fra 09. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Sier meg litt enig i dette :-) Fint om dere som også sitter på Værnes sender de ut på NORPO når 09 er i bruk Mest mulig real, ikke sant?? De har for noen måneder siden gått over til å bruke "lang SID'ene" for å holde flyene lenger på rwy hdg. NORPO3A brukes til TGA når 09 er i bruk og TGA3X brukes når 27 er i bruk. Jeg gir bestandig NORPO3A og TGA3X på departure. Nå er det ikke alle piloter som har forstått dette og da de kan de requeste TGA3A og 3B så får de det hos meg. Hint-hint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.