Gå til innhold

Kort sniktitt på ny Spit paint.


Anbefalte innlegg

Fikk ånden over meg her på eftaen og svei ihop en liten Real Ait Spit paint igjen..

Fri fantasi og lekne pensler.

Håper dere liker den?

 

Ble litt mørkt før jeg fikk tatt prøveturen med denne fra Kjeller men jeg håper dere ser det dere trenger uansett.

 

2010-9-7_19-47-21-954.jpg

 

2010-9-7_19-47-54-632.jpg

 

2010-9-7_19-52-30-686.jpg

 

2010-9-7_19-53-34-886.jpg

 

2010-9-7_19-54-10-848.jpg

 

2010-9-7_19-55-6-258.jpg

 

2010-9-7_19-56-47-314.jpg

 

En smule uvanlige farger på en Spit, fult klar over det men jeg er fortsatt på prøve og feile stadie når det gjelder Painting så litt må det være lov å leike seg eller?

 

Og til di som evt måtte lure på det. Ja jeg digger denne maskina.. :grin:

 

Smell til med gode eller dårlige tilbakemeldinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Der var han i gang igjen :grin: . Fargerike og kreative forslag. Tror kanskje paint`n tar seg bedre ut i dagslys, da det blir mye rødt og gult i dette kveldslyset(?). Men jeg ser du har framgang i behandlingen av detaljer, og denne Spit`n hadde nok vakt en smule oppsikt, hadde den dukket opp i Reno :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, takk for bursdags hilsninger.

 

Har gjort om litt på denne Red Bull painten her nå, og lurer da på hva dere synes om denne versionen?

Synes det ble en smule mye gult og manglet noen striper.

Det hvite er tonet ned en smule mot grått.

Både skrift og okse har nå blitt rød. Det er jo tross alt RedBull ikke PinkBull.. :grin:

Det kan jo også fort bli litt for mye, men begynner å like denne nå.

 

 

2010-9-18_9-42-6-493.jpg

 

2010-9-18_9-48-10-676.jpg

 

2010-9-18_9-54-46-493.jpg

 

2010-9-18_9-55-30-843.jpg

 

2010-9-18_10-0-4-18.jpg

 

Ka du tru??

Spent på evt tilbakemeldinger.

Hva bør fjernes / gjøres om / legges til nå synes dere?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det Paul, men Avsim...? Hmm Det er nok ikke plassen for en hobbypaint av dette slaget føler jeg.

Og plutselig får jeg ånden over meg og gjør om på noe igjen, altid noen detaljer som fortjener en shape up..

Men hvis noen har lyst på en kopi så ikke nøl med å rope ut.

Fort gjort å maile den ifåfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd den litt i kjente omgivelser.

Jeg liker painten godt, og den passer fint til Race utgaven.

84831743.jpg

 

Men jeg ser et lite problem med painten.

Det ser litt ut som om flyet er sparklet, vannslipt og malt med tjukk maling. Teksten er litt hard, og det gule skriker litt for mye om du skjønner meg.

61266749.jpg

 

Noe øvelse med layers hvis det er Photoshop du bruker.

Fortsett å male og øve, så kommer det seg skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser litt ut som om flyet er sparklet, vannslipt og malt med tjukk maling. Teksten er litt hard, og det gule skriker litt for mye om du skjønner meg

 

Yepp skjønner veldig godt hva du mener.

Hadde litt problemer når jeg prøvde å lage meg ett paint kit, så da ga jeg bare f og malte here greia hvit før jeg begynte.

Dette er nok grunnen til at det ser ut som det er malt med tjukk maling. Ble borte en del av underlags texture som bolter nagler skjøter og greier når jeg gjorde dette selvfølgelig.

Ikke bare du som har irritert deg over dette serru.

Men når man er nybegynner på det her så tror jeg kanskje ikke dette flyet er det letteste og begynne med akkurat når det gjelder disse detaljene.

 

Tja.jpg

 

Her er utganspungtet jeg gikk ut ifra og som du ser flyter mye av fargene over i hverandre. Dette gjorde det slett ikke lett og maskere ut detaljer man gjerne ville gjøre noe med. Men øvelse gjør mester er det ikke det di sier??

Kanskje det er noen som har gode forslag på hva riktig fremgansmåte burde være når man skal starte med noe slikt som dette?

Prøvde å lysne hele bildet først for så å benytte seg av automask eller hva det heter? For å få ut detaljer, men dette dette gikk heller dårlig gitt..

 

Vi får se om det går an å gjøre noe med dette i morra evt?

Du er klar for ei ny prøverunde isåfall du eller?

 

Takker for konstruktiv tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Nå begynner du å nærme deg noe som "Red Bull" kan godkjenne :grin: . "Bare metal" gjorde susen, og dagslyset reduserte fargemetningen til noe mer spiselig. - Personlig synes jeg neste utgave bør være en nyrestaurert Spit, med eget fargeskjema for deltakelse i Reno Air Races ( som faktisk pågår denne helga) :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...