Gå til innhold

Airbus X møte i Leipzig

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Jahaaa? Var DET alt du hadde å si?? Betyr det at Airbussen er godkjent, og at vi andre bare må følge etter??? Her svetter jeg blod og hjerneceller med å forstå hvordan man behersker den klassiske Boeing 707, og så har dere sosialt samvær i Leipzig, med moderne X-busser som frakter dere fra pub til pub :cry: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordknapp kanskje, men det er fordi jeg er slått flat av hvor bra denne Airbusen ser ut :)

Ser at flere har noen problemer her, men jeg tror mye av det skyldes at de ikke har "Airbus" i blodet.

Mange er infisert av Boeing og da stiller de med et stort handikap. Her gjøres ting helt anderledes.

En ting som slo meg flat her er hvordan ekstern belysningen på flyet er.

Det råeste landingslysa jeg har sett på noe FSX fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Her gjøres ting helt anderledes.

Takk skal du ha Fred, da er jeg antakelig solgt, eller kjøpt, eller hva det nå heter. Har vært Airbus-fan siden jeg så prototypen på A-300 på Le Bourget i 1973 :) . Men jeg er ikke fullstendig enspora, så jeg skal nok holde ut med 707ern ei stund til :grin: . Bare at jeg trengte noe som ikke hadde den samme bratte læringskurven, så here we go....... :cool: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Neida, jeg lærer aldri, nå ble jeg lykkelig lurt til å handle igjen :grin: . Men heldigvis, Airbus X innfrir så til de grader !! Den flyr så nakkehårene reiser seg, og for første gang måtte jeg DEMPE lydstyrken. Jeg var nære på å ende som nervevrak på første flytur, så sterk er realisme-feelingen :D . Merkelig hvor stille det er rundt denne utgivelsen, det er jo en fantastisk fin modell.

air1.jpg

Helfrelst buss-sjåffør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du kommer til å like denne, Steinar kjenner jeg deg rett :)

Den er ikke bygget med tanke på full systemsimulering ala PMDG sine fly, men er beregnet på de som ønsker å fly en Airbus uten å lese seg ihjel på manualer.

Du får bl.a. ikke lagt inn SID/STAR automatisk her, men du kan legge inn punktene i en SID/STAR uten problem.

Visuellt sett er denne Airbusen det beste på markedet, men jeg vet at du liker å sitte i cockpit å fly :) så da betyr det mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Premium Medlem

Det råeste landingslysa jeg har sett på noe FSX fly.

....? Er dette vanlig Fred-sarkasme, eller er det noe jeg ikke har fått med meg. Selv om jeg er strålende fornøyd med X-bussen, så synes jeg landingslysene er heller svake......

light2.jpg

Selv i dusk og dawn så er lysene knapt synlige!? Ikke at det gjør så mye, så lenge man sitter i cockpit. Og her inne er lyseffektene like imponerende som resten av det visuelle.

light3.jpg

..... men når vi snakker om landingslys, så synes jeg A2A har funnet formelen...... ;) .

light1.jpg

Så tilbake til tema.

air2.jpg

Jeg kan ikke forstå hvorfor denne modellen ikke tilfredsstiller også "hardcore-simmere"?? Det kan da umulig være noe mål for FS-miljøet at flyene skal være så komplekse, at man må ha flyskole for å finne glede i denne hobbyen ? Ikke noe galt i å forlange stadig mer realisme i systemsimulering, men denne modellen kan "nesten" flys etter boka, både lange og korte nav-turer, og det er utrolig mye realisme i lydkvaliteten og flyfeelingen!! Ja, jeg har nesten inntrykk av at modellen "produserer" frames, selv inn og ut av Miami Int. fløt det silkemykt uten et eneste hikk :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sjelden flyr utenfor cockpiten som pilot :) var det opplevelsen av lysene innenfra jeg mente, Ernst. Men jeg vet jo at du også setter pris på at det skal se pent ut utenifra også :)

Det blir finere bilder utenfra når man presenterer fly så den kjøper jeg, men leste i manualen at det ikke er tilrådelig å prøve seg med 3D lights fra Shockwave på denne maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...