Ivar Skaugstad Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 [color:#000099][size:20pt]71° Nord med Caravan, Leg 1[/size][/color] -------------------------------------------- -------------------------------------------- [color:#000099]Fra Lindesnes i sør, til Nordkapp i Nord, med Cessna Caravan - Norwegian Eagles flotteste eventyr! I alt "hysteriet" rundt Carenados flotte Cessna Caravan, ser jeg for meg at dette vil bli ett utrolig flott eventyr! Kombinert med norsk terreng og natur vil dette bli en utfordring dere sent vil glemme. Turen vil gjennomføres VFR, og vi vil prøve å besøke så mange flyplasser som mulig oppover kysten og innlandet av Norge, før vi til slutt ender opp på Nordkapp! Om været mot formodning skulle bli så ikke at turene ikke lar seg gjennomføre VFR, så får vi ty til IFR for å holde tidsrammen. Turene blir lagt til, fortrinnsvis, søndag kveld. Undertegende annbefaler uansett at man snur døgnet i simulatoren til å vise dagtid, for å få det meste ut av turen. Det er tillatt å bruke andre flymaskiner, men cruise speed skal ikke overstige 160 knop. Dette gjelder forøvrig Caravan pilotene også, fartsgrensen er 160 knop KIAS, ut over dette er det fritt fram med rute og høyde. Denne gang vil vi fly fra Norges importør av Cessna Caravan, Notodden Flyteknisk. På denne leg'en vil vi besøke flyplasser som: *Notodden *Skien/Geiteryggen *Kristiansand/Kjevik *Lista *Stavanger/Sola *Haugesund/Karmøy *Stord *Bergen/Flesland Avgang fra Notodden er søndag 5. september kl. 18:00 UTC. Total distanse er ca. 320NM. Bli med å opplev vårt vakre land i godt selskap![/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 KAT035 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svale Andre Leren Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 er dette fritt frem for alle å være med på ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Selvfølgelig! Alle er velkommen til å delta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Jeg er med, så lenge maskina mi er medgjørlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 HAX15 LN-PBN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Vi får håpe du ikke forsvinner sporløst som du somregel gjør denne gangen Per Kristian. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Satser på det ja! Blir dog å bruke Feelthere sin Caravan, da Carenado sin ikke er til FS9. Og Ivar, sist NE var jeg da med hele veien hvis jeg ikke husker heeelt feil :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Tar plass ved scopet for Sola Radar i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Herlig Anders! Blir Feelthere på meg også siden jeg også benytter FS9, men Caravan er Caravan, er det ikke? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Emerald Air VA is having its Emerald Gathering event this Sunday (5th September 2010) with a trip from Glasgow to Stavanger blir nok ganske livlig på Sola i morgen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Kanskje du blir nødt til å hente inn forsterkninger? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Ivar, ca hvor lang tid blir hele runden å ta? Fra vi tar av fra Notodden til vi lander i Bergen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Jeg har estimert 2,5 timer totalt. Men alt avhenger jo av været, har vi høy skybase vil det gå noe raskere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Poster: Ivar SkaugstadEmne: Re: [Norwegian Eagles] - 71° Nord med Caravan, Leg 1! Kanskje du blir nødt til å hente inn forsterkninger? grin TWR er også hentet inn pjuh! Ser frem til morgendagen på Sola Radar! God tur småputrere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Og den heldige TWR mannen er........ :grin: Berga deg der ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Da har jeg testa maskina mi, og den har oppført seg meget pent, så det ser lyst ut for tur i morra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Gode greier! Ser fram til å ta inn den hittil største trafikkmengden på scopet som jeg har operert med! Håper det blir VFR på dere, gutter, slik at det blir variert! Blir det full stop på dere, eller bare en low pass/touch n go? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 HAX36, LN-PBO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Ser ut som værgudene har valgt å ikke gi oss noen utfordringer i dag. Er meldt "sky clear" langs hele linja.. Muligens noen småskyer ved Bergen,men ikke noe som skulle være til hinder for VFR trafikken. Vi har to stabile høytrykk som ligger over sørlandet, så jeg tror ikke været skulle spille oss noen puss i dag;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SB Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Kanskje jeg skal ta Geiteryggen information... Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Ikke feil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Eirik; det blir touch and go på oss hele veien, foruten Bergen. Snorre; det hadde vært kjempemessig! Værmessig så ser det ut til at vi får pent vær hele veien, dog noen små skylapper på vestlandskysten, ikke at det skulle være noe problem. Vi møtes som vanlig på ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles VFR routes / terminalkart finner dere her: http://www.ippc.no/norway_aip/current/main.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Ser vi har mistet TS kanalen vår, så vi er å finne under "VFR flights". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Da var vår første tur gjennomført. Noe labert oppmøte, vi ble totalt 3 stk. som tok av fra Notodden. En forsvant underveis (ingen overraskelse :grin:) så vi ble to som fullførte etter en flott tur. Været var flott hele veien, ingen utfordringer enroute. Det ble en full stop på Sola for en liten toalettpause før vi fortsatte turen nordover. Vi to som fullførte hadde en strålende tur, og jeg vil anbefale samtlige å delta på neste leg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.