Gå til innhold

Kjeller airshow


Fredrik Edvardsen

Anbefalte innlegg

Var på Kjeller i dag sammen med Espen Stabell og en kamerat, og må si at denne gangen har jeg ikke mye å klage på, faktisk bare en ting...

Det JÆVLA gjerdet!!!!!!!!!!

For et usannsynlig idiotisk sted å sette opp et høyt gjerde med piggtråd...dette gjorde det jo nesten umulig å få tatt noen ordentlige bilder.

Løsningen ble å står på en stol så man så over...

Men må si at luftforsvaret klarte dette flott, med display av F-5 "134" og F-16 "298", pluss de vanlige Birddog, Dakota, Harvard osv., deltakerene.

Må vel egentlig si at F-5 var nå det største for meg.

Som stor F-5 enthusiast var det fantastisk å se "134" ta av fra Kjeller med full AB "[stort

 

Prøvde også F-16 "simmen", kan ikke si jeg ble så utrolig imponert, stod i kø i over en halvtime for fem minutter i en middelmådig sim, hvor ingenting bortsett fra throttle og stikka funka...

Måtte si til fyrn som stod ved siden av når jeg skulle ha airbrakes og gear down...

 

Noen andre som var der og har noen synspunkter på showet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå...

Det gjerdet var ikke i veien for meg. Fant meg en fin jordhaug bak noen hangarer som passet perfekt for meg og en del andre (blant annet Stian Svensen observerte jeg på haugen).

 

Ingen av bildene jeg tok fikk noen biter av gjerdet "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det være sagt at jeg ble rørt av F-5 displayet, F-16 displayet var riktignok flott det også, men er man nå en F-5 enthusiast så er man F-5 enthusiast.

Har et helt spesiellt forhold til 336skv og F-5ene deres, for noen år siden når jeg gikk i 8., fikk jeg en innbydelse fra Stasjonssjefen på Rygge om jeg hadde lyst til å komme opp og ta en titt, det hadde jeg selvfølgelig.

Cruisa rundt i bilen til Stasjonssjefen sammen med velferds offiseren (var det vel) var på 6'ern, 2'ern, 720 og en tur innom HK.

Er besøket på 6'ern jeg husker best, når vi kom inn i hovedhangaren stod det tre F-5er der, fikk sitte i den ene "902".

Meget artig, senere på året hadde 336 50 års jubileum, bare for ansatte og tidligere ansatte, fikk komme likevel, var inne og tok masse bilder, fikk igjen sitte i "902" etter at de var ferdig med displayet sitt.

F-5 er simpelthen yndligs flyet mitt.

 

Forresten, flotte bilder Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...