Gå til innhold

Veldig int. artikkel


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Gjest Egil Johnsen

Jeg tror at Microsoft planlegger et flysimulatorspill for bruk på nettskyen sin (merk at jeg brukte ordet spill her). Microsoft vil vel ha alle over på nettskyer for å kunne hente penger fra kundene hver måned. Da slipper de å lage nye versjoner hele tiden pluss at piratkopiering blir en saga blott.

 

Personlig, så tror jeg ikke denne løsningen vil gange de som benytter en flysimulator som simulator og ikke som spill. Jeg håper inderlig at Aerosoft jobber som besatt med sin simulator. Men selvsagt vil jo miljøet som helhet (Aerosoft inkludert) være tjent med at Microsoft kommer med et flysimulatorspill med lav inngangsterskel.

 

De som får reell interesse for flysimulering vil da gå over til realistiske simulatorer som X-Plane eller Aerosoft sin framtidige simulator. Microsoft vil ikke være interessert i disse. For få mennesker og for mye mas.

 

Microsoft merker jo press fra flere kanter nå. På privatmarkedet merker de et enormt press fra Apple, og XBox360 blir skviset av PS3 på den ene siden og Wii på den andre. På bedriftsmarkedet holder de ennå stand, men her er jo presset fra Linux vedvarende. Jeg tror derfor at nettskyen vil bli et være eller ikke være for Microsoft.

 

Mvh

Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Det og kjøre simmen i skyen til MS burde ikke gi noe tap av realisme, tvert om. Skyen byr på mange bra muligheter. Vi utvikler som f for skyen og det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for link.

Jeg er glad i alle nyheter som omhandler noe/noen som vil utvikle en flightsim videre. For meg er skyen bra bare det blir en sim og ikke et spill.

 

Jeg fant også en uttalelse fra Mathijs Kok Aerosoft den 7 juli. Jeg poster den her siden jeg føler det har relevans.

Are we going to do a new simulator? Personally I think so, my CEO pays me to push it. Is it going to happen? Yeah sure it is, but now you know why I say that. Lol. Things look good but that's all I can say. Is it going fast enough? Hell no, we are calling it AFS2013 already.

Link her

http://www.forum.aerosoft.com/index.php?showtopic=36054&st=0

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...