Gå til innhold

RNoAF F-35 test flight ENBO


Anbefalte innlegg

Med ny paint måtte denne hærligheten testes i et miljø den sannsynligvis skal fly i om noen år, og må si jeg liker denne fuglen.

 

Prep. før takeoff:

 

2010-8-2_7-26-42-211.jpg

 

Take-off:

 

2010-8-2_7-32-43-45.jpg

 

Manøvrering i ENBO TMS:

 

2010-8-2_7-38-3-354.jpg

 

2010-8-2_7-34-42-488.jpg

 

Akkurat lagt inn fsx på nytt så alt er ikke stillt inn optimalt ennå med tanke på bakketextrer og annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier det samme som deg, Jarle. En fin maskin. Har endelig nyinstallert FSX med Acceleration, og tatt grunnleggende configs, for så å ta backup av hele FSX folderen til ekstern SATA harddisk.

 

Ellers fornorsket FSX og hatt en fin tur med F-35. Fremover blir det først og fremst å fly, UTE, GEX, FEX og alt det der styret kan vente. Rettelse: FEX må inn, så jeg får et troverdig hav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være enig i at dette var en flott maskin, på alle måter...positivt overrasket heter det visst. :)

 

For de som måtte ha nytte av det så har jeg oppdatert painten, igjen, og fikk fjernet/endret fargene på diverse luker og antenner. Dette blir nok den siste oppdateringen fram til enten jeg får laget ett eget paintkit...eller noen andre gjør det.

 

Denne installeren inkluderer også muligheten til å kun oppdatere painten (i tillegg til full versjonen), så ingen 'forberedelser' er nødvendig...tut å kjør ;)

 

http://www.4shared.com/file/7nvll1In/F35A_RNoAF_Full.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin paint!

 

Skal bli spennende å se hvordan den norske malingen blir på F-35'n. Jeg blir ikke forbauset om det blir low vis norsk roundel i gråtoner på grunn av den svært avanserte måten flyet blir malt på med laser for å opprettholde lav RCS ("Stealth"). Blir nok ikke mye custom art å se på disse flyene...

 

Når det gjelder tail art så tror jeg ikke at vi får se skvadron merke med det første. Primært på grunn av overnevnte faktorer, men også på grunn av at vi får en svært liten flåte med fly som blir brukt av alle de gjenværende skvadronene (slik som dagens f-16).

 

 

“”This is the most advanced painting facility in the world. It was created by Lockheed Martin for one single purpose: To make the F-35 Lighting II almost invisible to radar. As you can imagine, they don't use spray cans.

 

The facility uses laser guides to apply radar absorbent composites to the fighter jet. The robotic laser guides and paint guns use an infra-red grid to triangulate their position in relation to the aircraft, applying just the right amount of "magic" paint at the perfect angle. According to Lockheed Martin, nobody in the world and in any industry has anything remotely approaching this.””

 

Film

 

Tiden vil vise...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...