Kjartan berg Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Litt usikker men her er bilde av den fra laaaaaaang avstand! Noen som vet når den drar? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus Bakke Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Antonov 124 på besøk - Trondheimlufthavn.net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Merk at artikkelen på Adressa.no (http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/stjordal/article1510510.ece) er VELDIG lik den Markus skrev på Trondheimlufthavn.net søndag kveld kl 23:15. Artikkelen på Adressa.no ble publisert mandag 26. Juni kl 23:28, altså et døgn seinere enn TL.NET. Makan til journalistikk. Dette får Camilla Kilnes betalt for.. Hun har kort sagt kopiert Trondheimlufthavn.net og pyntet litt på artikkelen. Men men, det er vell ikke så uvanlig i dag når man ser på VG, DB, Adressa, BT osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjartan berg Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Vil ikke si at det er direkte kopiering på noen måte i mine øyne.. Fant ikke noe spesiellt som ropte: klipp, lim og rediger! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Les igjen Kjartan Adressa: Mange la kanskje merke til flyet av typen Antonov 124 da det gjorde en lav innflygning over Trondheim før det satte hjulene i bakken på Trondheim lufthavn Værnes i 20-tiden søndag kveld. TL: Et av verdens største cargofly landet på Værnes lufthavn søndag kveld. Maskinen foretok en lav innflygning over Trondheim by, før den landet klokken 20:10. Adressa: For nøyaktig to år siden hadde Værnes besøk av den forrige Antonov 124-maskinen. I 2005 ble flyet brukt til å frakte nødhjelp fra Trondheim lufthavn Værnes etter jordskjelvet i Kashmir i Pakistan. TL: Denne typen fly har også satt sine hjul på Trondheim Lufthavn, Værnes tidligere, sist gang var i 2007. I 2005 var maskinen sentral da det ble sendt nødhjelp fra Værnes til jordskjelvrammede Kashmir. Adressa: Antonov 124 er verdens største serieproduserte fly, og har også hatt tittelen verdens største fly, men nå er det «storebror» Antonov 225 som har den æren. Lillebror er likevel ingen lettvekter med sin lengde på 68 meter og vingebredde på 73 meter. Den kan frakte så mye som 150 tonn. TL: Antonov 124 har en vinge-bredde på hele 73,3 meter, og en lengde på bortimot de samme målene. Flyet er også godt kjent for å være ”lillesøsteren” til verdens største fly, Antonov 225-Myria. osv.. Ganske sikker på at Camilla (journalisten) har hentet "inspirasjon" fra Markus' artikkel da hun veldig ofte er inne på Trondheimlufthavn.net. Dette vet jeg etter jeg personlig snakket med henne for noen måneder siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Ser ingen grunn til å klage på kopieringen, da dette på ingen måte er direkte kopiert. Det er riktignok samme story dere forteller, men på to forskjellige måter. Eksempel: NRK og TV2 har begge nyhetssendinger med samme innhold, men presentert på forskjellig vis, ingen av de som klandrer andre for kopiering. Man kan jo heller ikke endre storyen for å hindre at folk ser på det som kopiering. Du må nok finne bedre grunner til å klage på denne artikkelen, om du absolutt skal finne ting å sette fingeren på hos Adressavisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjartan berg Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Jaja, mulig hun har hentet inspirasjon men den er som Åge også sier ikke direkte kopiert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Joda, har ingen problemer med det Åge. Men litt rart at hun ikke klarer å finne på noe mer og noe som er mer annerledes når hun tross alt har vært på Værnes og intervjuet folk. Både jeg og Markus er bortreist, men klarte allikevel å kline sammen en story. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Aleksander Milde Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Herlighet.. Om hun har hentet inspirasjon fra TL, so what? Nå får ikke dette bli en diskusjon på flere sider.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Synes det bare er sløvt. Var ikke noe annet. Trenger ikke å utarte en større diskusjon her for min del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Zhang Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Serr, Og jeg så ikke den store tingen over trondheim? Ihvertfall tror jeg at jeg hørte noe Tror dem skrev feil her Like før klokka 16.000 mandag ettermiddag forlot den ukrainske kjempen Værnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.