Gå til innhold

Sola flymuseum sim


Anbefalte innlegg

Etter å ha sittet i cockpit på vei ned til Sola, var det min tur å fly en 737 :grin: . Fløy noen take offs og landinger på Sola flymuseum, og tenkte å poste de få bildene broren min tok:

 

 

DSCF2204.jpg

 

DSCF2208.jpg

 

DSCF2209.jpg

 

Hva jeg syns om simmmen:

 

Da jeg kom var det ingen inni flymuseumet. Han jeg hadde bestilt flytimen hos hadde visst glemt det. Så jeg ventet 40 min, det var ikke noe problem. Men må innrømme det var kjipt å vente 2 timer til, pga problemer med software, eller hva det var.

 

Etter å ventet en god del fikk jeg til slutt sette meg i cockpiten. Den ser veldig bra ut nå, fikk veldig cockpitstemning. Men ble litt skuffet da motorene var startet fra før av, og APUen var gående. Tror de fleste flightsimmere som kommer for å fly i en sim vil gjøre det meste av startups selv. Det var problemer her og der, MCP og radiopanelet fungerte ikke. Rudders sentrerte seg ikke da jeg slapp de, som gjorde det vanskelig å holde flyet stabilt på rullebanen på take off. Pga problemer med MCP og radiopanelet så måtte jeg derfor fly visuelt hele tiden, og fikk ikke fløyet Oslo - Bergen, og tilbake, som jeg egentlig hadde planlagt.

 

Etter å ha gjort ca 5 take offs og 5 fine landinger, ga vi oss, og fikk halv pris på timen vi hadde fløyet siden det var så mye problemer, så det satt jeg pris på :)

 

Men jeg hadde forventet mer av simmen da jeg kom helt fra Oslo for å prøve den. Men det er mye potensial her, så dere i flymuseumet har kommet langt, men har en god vei å gå fortsatt.

 

Tips:

 

- Skaff dere de ekte nye GPWS-lydene Boeing bruker per dags dato

 

- Trimlydene må endres

 

- Fiks rudders

 

- Skaff et bookingssystem så dere husker avtaler

 

Ellers så tror jeg denne simmen blir veldig bra når den er helt komplett!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du? Hadde nok neppe gått med på å betale for noe slikt hvis jeg ikke fikk advarsel om trøbbelet før evt. booking og bestilling av reise. Selger man et produkt skal kunden få det produktet. Man stikker ikke på Ikea for å kjøpe middagsbor, for så å oppdage at det bare er to og et halvt bordben i pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Paulo!

 

Takker for besøket i simulatoren (jeg var ikke der den aktuelle dagen, men er en av de andre operatørene som drifter den!).

Det er beklagelig dette, og vi legger oss flat. Det er vårt ansvar å sørge for at simulatoren fungerer etter de forventninger som vi gir kundene våre. Dette skal ikke gjenta seg!

 

Alle tips og forslag mottas med takk!

 

1. GPWS lyder. Kjempeflott! Har du noe tips om hvor vi kan finne nye av disse?

2. Trimlydene. Disse var mitt bidrag en gang i tiden. Det er egentlig replacement sounds til Wilco's 737 (hvor trimmen originalt høres ut som en ku med astma). Vi har også benyttet PMDG 737's trim lyd, men den støyet veldig mye (hørtes ut som noen skar i noe). Når TQ'en kommer på plass (rest assure, it will!) vil jo dette problemet forsvinne. Men om du har forslag til noen som kunne fungere bra tas det i mot med takk!

3. Rudders. Hydraulisk feedback er det montert opplegg for under simulatoren, men å få dette til å fungere slik simulatoren er i dag er en oppgave som krever mer tid.

4. Booking system: Jepp, tas til etterretning.

 

Med hilsen

 

Kyrre Andersen

Operatør B737NG simulator

Venneforeningen Sola flyhistoriske museum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...