Per-kristian Jensen Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 Tore, det som er målet med en CDA/"Grønn Landing" er å decende på Idle Thrust. Ved å starte decend tidligere med Idle thrust vil man kunne gli hele veien til flyplassen. Problemet er at nedstigningen kan ikke være for brå, og i tilleg så har implementeringen vært veldig treg. En CDA kan kun foregå dersom flyplassen har rett utstyr for det, (Går ut i fra de mener STAR), og for at man skal kunne få fly en CDA må det enten være lite trafikk, eller så må samtlige fly i luftromme også fly en CDA. En CDA er nemlig avhengig av at man får vite tidspunktet for landing av ATC, og ikke får noen holdings eller vectors. (Slik jeg forstår det) For mer info les side 52 og 53 her: http://www.e-magin.se/paper/xs0bk7pf/paper/1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 21. juli 2010 Del Skrevet 21. juli 2010 nå er vel dette en "søppel i luften"-tråd, men allikevel: Vi er vel enige om at en ikke-grønn innflyving er en innflyging der det må brukes motorkraft i deler av ruta (utflating)? Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er fordi man har startet descent for tidlig? Venter man lenger med TOD, kan man gli med idle thrust hele veien inn. Hvordan mener du at en grønn innflyvning skal starte descent tidligere enn en ikke-grønn innflyvning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.