Arild Oldervoll Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 les det i VG i dag [ 05.09.2002, 11:41: Endret av: Arild Oldervoll ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Inte bra! Inte bra alls! Men det är en svår uppgift de har i security. Det hade inte tagit mig lång tid att tillverka en väldigt vass kniv av plexiglas, och det ger inte utslag på metall detektor..! /Jörgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Undrer meg om det hadde også godt an i I Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Berg Hansen Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Det går kanskje an i Nord-Norge, for på nyhetene snakket de om at sikkerheten på nordnorske flyplasser er veldig dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Glomstad Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 Åja...det går visst... Se nyhetene på TV-Norge nå kl. 18.. De har visst sneket med seg våpen ombord i fly de også. Hva må i egentlig til for og stanse sånt? Ganske enkelt i egentlig...mere penger til SIKKERHETEN! Men...ooops....da hadde jo billettene blitt DYRERE da. Hehe... [ 05.09.2002, 16:51: Endret av: Terje Glomstad ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 5. september 2002 Forfatter Del Skrevet 5. september 2002 Da jeg var i NordNorge i vår (nærmere bestemt Vadsø og Kirkenes) var det ingen sikkerhetskontroll i Vadsø. I Kirkenes begynte de først med sikkerhetskontroll en time etter at jeg hadde sjekka inn. Så da var det ikke noe problem for meg å få komme inn i cockpitten på 736-maskinen til ENGM Neida, men jeg fikk komme frem i cockpitt og det var gøy det. hadde jo minst 1.5 timer der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 5. september 2002 Del Skrevet 5. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Stian Berg Hansen: Det går kanskje an i Nord-Norge, for på nyhetene snakket de om at sikkerheten på nordnorske flyplasser er veldig dårlig. Det er nok ikke bare i Nord-Norge nei... men om security-folka ene og alene skal få skylden vet nå ikke jeg. Jeg kan fortelle om følgende episode som jeg var opplevde selv: Da jeg jobbet litt på Haslemoen (militært), tok jeg med min private 9mm pistol bort. Da jeg skulle hjem igjen fra Gardermoen til Stavanger, reiste jeg på stand-by billett. Pistolen, og ammunisjon var pakket i en liten sekk som skulle sjekkes inn, mens jeg tok sluttstykket i håndbagasjen. Da jeg skulle sjekke inn, var flyet så fullt at jeg måtte ta med all bagasje til utgangen. Jeg forklarte da at jeg hadde skytevåpen og ammunisjon i bagasjen, og fikk melding om å si fra i kontrollen slik at de kunne ta hånd om det. Jeg tuslet bort, sa ifra og etter litt om og men gikk jeg gjennom, men ble fulgt av en sikkerhetsvakt som bar sekken min. Straks vi kom til utgangen, gikk han ned i gate'en og kastet sekken ned i slusa. Dette skulle vise seg å være mindre smart. Fornøyd med det, sier han "god tur" og tusler tilbake. Hyggelig kar! Flyet fylles opp, og det blir ikke plass til meg. Jeg sier i fra om at sekken min har gått i slusa, og det fører til at flyet blir holdt igjen, mens folka i gate'en river seg i håret over at flyet blir noen minutter forsinket. Etter ca. 5 minutter kommer en stuer opp og gir meg sekken min tilbake... Der står jeg ved en gate på Gardermoen, men en 9mm pistol (riktig nok adskilt, men jeg har jo alle delene på meg), plenty med ammunisjon og en god porsjon fortvilelse over at security-folka er så tjukke i huet... Jeg fortalte så grunnen til at sekken havnet i slusa, og en litt flau og nervøs dame ringer bort til sikkerhetsvaktene, som sender meg en "personlig assistent" til å bære bagasjen min... Dere trenger ikke å være i tvil: Sikkerheten på norske flyplasser er dessverre så dårlig at de som virkelig vil finne på noe faenskap; de klarer det!!! Er så ufattelig mange ting man kan ta med seg... kniver av plexiglass som ble nevnt lenger opp er jo bare et eksempel. Min personlige mening er at sikkerhetskontrollen er god for å skremme vekk amatører og idioter, samt å gi uvitende (og kanskje naive) passasjerer en falsk trygghetsfølelse. Hvis "proffer" virkelig går inn for å gjøre noe, så er det ingenting (i Norge ihvertfall) som stopper dem! Det er ihvertfall ikke jeg i den minste tvil om. God tur! Hilsen Torbjørn [ 05.09.2002, 23:23: Endret av: Torbjørn Fjeld ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.