Gå til innhold

TV2 uten forståelse...eller?


Flemming Skogen

Anbefalte innlegg

Hallo??? noen hjemme?

 

Jeg så på det innslaget som en liten humoristisk sammenligning mellom Norwegian og SAS... Og det er vel opptil den enkelte reporter hva dem vil mene og si om ett selskap? Dem kunne jo ha laget ett rosenrødt innslag om Norwegian, men det hadde nok blitt en smule kjedelig... Synes innslaget var greit jeg... godt med litt humor også i nyhetene (selvom ikke alle synes det virker det som)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg såg ikkje dette innslaget på TV2, men eg var på ENBR/BGO(Flesland) få Fridtjoff Nansen kom dit i dag. Me møtte TV2 i døra til LV(Lufthanvnsvakta) då me skulle inn og filme flyet. Det kom 40 min forseinka til BGO, men det er det ofte SAS gjer og. Vel..... det med at du ikkje får den servicen som du får i SAS har vel med at prisen er 1/5 av SAS priser. Du kan ikkje kjøpe og betale en boble og rekne med at du får ein mercedes. "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Lars Chr. Hansen:

Jeg så på det innslaget som en liten humoristisk sammenligning mellom Norwegian og SAS... Og det er vel opptil den enkelte reporter hva dem vil mene og si om ett selskap?

Nei, det er selvsagt ikke opp til den enkelte reporter å mene og si hva som helst. Reporteren er sendt ut av en redaktør for å gi en mest mulig objektiv framstilling av en sak. Om en journalist blir sendt ut for å lage reportasje på f.eks. et politisk parti som han/hun har sterke motforestillinger mot, så kan man ikke la det påvirke reportasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten om hvordan TV2 tolker sin rolle som nyhetsformidler kaster jeg meg ikke uti her... Men jeg reagerte også negativt på reportasjen. For det første trenger vel ikke TV2 understreke at de har gode avtaler med SAS og for det andre er det snakk om å gi en ny aktør på banen en sjangse i det minste før de hakker løs.

 

-bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har VG retta på i dag, med et to siders oppslag...som var god reklame for Norwegian "[smil]"

 

Og litt dårligere reklame for SAS "[stort

 

Journalisten reiste med Norwegian til Bergen for 287 kroner, og returnerte med SAS på en fullprisbillett ca. 1600 kroner. Han reagerte spesielt på hvor lite ekstra service han fikk hos SAS, og ikke minst det ynkelige han fikk å spise...en muffin og noe juice og kaffe. Han var ikke i tvil om hvor man fikk mest for pengene...

 

Heia Norwegian! "[stikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...