Gå til innhold

Simulert vårstemning.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Mens våren glimrer med sitt fravær her oppe i arktiske strøk, er den glimrende simulert i ORBX PNW. Tok en tur fra CBW4 til PAPG med "real weather", og fikk med meg vårløsningen med barmark i elvedalene, snø i fjellene og full blomstring ute ved kysten. Dette var ikke planlagt, så jeg satt med åpen kjeft og rennende øyne under hele turen. Lar meg fremdeles imponere av måten FSX og ORBX samarbeider med grafikk og vær, og med alt den gjengen har på gang, er det en lysende framtid for FSX.

 

vr1.jpg

Behagelig temperatur i dalsøkkene, men fremdeles is på vannet.

 

vr2.jpg

Straks jeg kom opp i større høyde var det kuldegrader og snø i fjellene.

 

vr3.jpg

Jeg var heldig med været, det var mesteparten av turen blå himmel og god sikt.

 

vr4.jpg

Typisk for de største elvedalene, ble det kondensert varmluft som dannet litt skyer. Legg merke til at isen ligger på elvene oppe i dalen, mens den er smeltet lenger ned mot kysten !!

 

vr5.jpg

Etter som jeg nærmet meg kysten ble det mer og mer kondensert havluft, og tilsvarende mer skyer.

 

vr6.jpg

Og like typisk klarnet det over de brede fjordene.......

 

vr7.jpg

...... mens det var nesten full sommer i Petersburg.

 

Hadde det enda vært slik her oppe i Bodø, kjører fremdeles med vinterdekk :tired: .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...