Gå til innhold

Hvorfor vil ingen svare meg på dette?


Christer Elde

Anbefalte innlegg

Hei, nå har jeg satt meg ned med AFCAD og har klart det ganske bra hittil med å legge til tower, ground-frekvenser på Honningsvåg Valan, samt tilpasse flyplassen med nye taxebaner, oppstillingsplasser og rullebane slik at det passer til Freddy Wilhelmsen sin utgave av denne flyplassen.

 

Men jeg har noen problemer:

Aller først kjørte AI-flyet ut fra taxebanen og tok rett av.

Jeg ville ha den til å taxe til enden av rullebanen for så å ta av.

I hver ende hadde jeg et punkt der det var trekt opp en svart strek som indikerte rullebane. Ut fra disse lagde jeg to nye punkter, slik at de tilsammen dannet en liten trekant i hver ende av rullebanen. Hvert fall en av sidene i denne trekant-formede snuplassen var markert med blå strek, som taxebane. Flyet kjørte ut på rullebanen, taxet ned til enden, der det svingte ut på gress matta på siden av rullebanen og tok av parallellt med rullebanen, ca. 5-10 meter utenfor.

 

Jeg må bare få gjort helt klart at jeg har sjekket at alle markeringene for taxe og rullebane stemmer med Freddy Wilhelmsens scenery. Flyet taxet jo nedover rullebanen?

 

Så jeg lurer på hvordan jeg skal få flyet til å snu på rullebanen og ikke minst også ta av fra rullebanen.

Er det noe galt med måten jeg har satt opp punktmarkeringene?

Skal jeg bruke andre punkter en "normal nodes", skal jeg ikke bruke "connect nodes" (streker) som er markert som taxebane?

Skal jeg ha flere punkter på enden av rullebanen som flyet kan følge når det skal snu?

 

Hjelp meg med AFCAD

 

[ 09-08-2002, 14:01: Endret av: Christer Elde ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Morten Nelson:

Har ikke peiling på slikt, ville bare ødelegge den fine overskriften din.

Jeg tror jeg gir f... snart!

Aner ikke hvor mange ganger jeg har postet dette emnet/endret overskrift osv.

 

Og du er den eneste som gidder å svare, slik at jeg må endre overskriften - igjen

 

Jeg blir "[Gal]""[Forvirret]""[Gal]" !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...