Gå til innhold

2012 verdens/jordens undergang? eller bare en spøk


J S

Anbefalte innlegg

hahaha, avslappet Pål. Viktig det, tviler i grunn sterkt på at jorden går under i 2012. Men, det kan godt hende, og det kan for all del skje i morgen. Det som er greit i slike situasjoner er at man ikke vet når jorden går under. alt vil bare være teorier og spekulasjoner. og for min del, håper jeg at jeg ligger godt, 6 meter under bakken, når det hele forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Olsen Bru

Håper jeg også ligger der nede da :grin:

Tror ikke det skjer i 2012 fordi det har jo blitt sagt mye slikt om andre år også, men den må jo gå under en gang :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis så skjer at dette er den siste dag for oss jordboer, er det da noe vi kan gjøre for at dette ikke skjer? Husk at det er naturen vi snakker om her :) Har vi noen gang klart å stoppe naturens krefter når den først setter igang? Har vi midler idag til å sette en slik stopper for naturens herjinger eller for den del verdensrommet sine herjinger? Har vi egentlig noe vi skulle ha sagt i denne sammenheng? Tror ikke det, så la oss heller ta imot det som evt. skulle komme og lev livet dere :) Da har dere ikke levd forgjeves fordi det iallefall er ingen som kommer etterpå å takker dere :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta slikt med ro Jonas.

1. Du får ikke gjort noe med det uansett.

2. Jorda og naturen er noe du ikke har kontroll på.

3. Jorda skulle ha gått under iallfall 10 ganger fra jeg ble født.

4. Lev å nyt det mens du lever.

 

Jeg sitter nå å slapper av med vaffel og 24, mens askeskyen angivelig skal ta livet av meg. NEI Jonas du må slappe av, du må slappe av, du får ikke gjort noe med ting uansett, hvorfor da ikke bare slappe av, og leve livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, sola er på vei til å slåkne, men den blir ikke helt ut brent før om noen tusner av år, men da er ikke vi mer på jorden, når det kommer til 2012, så vil det ikke si at jorda ska gå under, men det kommer til å skje noe da, men det skjer noe nå som ble sagt noen tråder opp, som sagt trur jeg ikke at jorden vil gå under da, men det blir en ny era, apropo komet så har vi en som er fare får oss der ute, om noen har hørt om Apophis? den ska vist komme farlig nær jorda rundt 2030 har jeg hørt,

 

Fra wiki

 

"9942 Apophis er en asteroide som vil passere mellom månen og jorden 20. april 2036. Selv om himmellegemet på nåværende tidspunkt ikke er på kollisjonskurs, vil passeringen endre asteroidens bane drastisk. Forskere har funnet at det på grunn av dette er en viss risiko for at Aphophis vil kunne treffe jorden ved senere passeringer, men senere beregninger har funnet ut at en kollisjon er lite sannsynlig. Oddsen for at asteroiden treffer Jorden er 1 til 45 000.

 

Apophis er gitt navnet sitt etter den egyptiske guden Apophis, kjent som Ødeleggeren.

 

Det er beregnet at asteroiden, ved et evt nedslag, vil treffe med en kraft tilsvarende 65000 ganger Hiroshima-bomben."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...