Gå til innhold

Nedlastning av filer fra flightsim.no ?


Jørgen Meng

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det kun er meg som ikke kan laste ned filer fra flightsim.no. Når jeg klikker på linken til nedlasting kommer jeg ikke frem til den vanlige side for nedlastning, men får en bare den "berømte hvite side".

 

Siter i danmark jeg...noen kunne kanskje si om det er flightsim.no som har problemer ?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dit problem ligger nok i en firewall eller en proxy der ikke vil lade dig få forbindelse med ftp-serveren.

Selv sidder jeg på en sådan forbindelse, hvor jeg ikke kan konfigurere/disable firewall og/eller proxy, hvilket betyder at jeg også har disse problemer.

 

Jeg har skrevet en mail til Dag, men eftersom han er på ferie kan der godt gå lidt tid inden det bliver rettet. Væb'n dig med tålmodighed.

 

Hvis du kan konfigurere firewall/prøxy selv (altså ikke er del af et større netværk) så har du løsningen der.

 

Din fysiske placering har ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proxyer skal ikke ha så veldig mye med saken å gjøre, og du kan deaktivere den med mindre den er transparent plassert hos linjeleverandøren din.

Det som kan være et større problem er firewaller.

I tillegg er det et velkjent faktum at IE ikke er så vanvittig bra til å støtte FTP-protokollen.

 

Anbefaler at du laster ned WGET for windows herfra:

http://www.interlog.com/~tcharron/wgetwin.html

 

Og prøver å bruke den. Syntaxen er grei nok. Skriv wget <url> i dosprompten og nedlastingen starter (har riktignok ikke testa windowsklienten, men jeg tviler på den har gui).

 

Et annet alternativ kan være å bruke en download-manager (t.d. Gozilla eller GetRight, søk på google).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IE støtter ikkje FTP passive mode skikkelig. (FTP er jo en etablert standard, så hvorfor skulle M$ støtte det?)

Dette betyr at når du forsøker å hente en fil fra FTP, vil dette foregår på den "vanlige" måten, ved at FTP-serveren åpner en ny forbindelse tilbake til deg for å overføre filen.

Dette blir stoppet av de fleste firewalls.

 

Alternativet er å benytte passiv FTP, hvor FTP serveren sender filen til deg på den forbindelsen du allerede har opprettet, men dette fungerer altså meget fårlig i IE.

Prøv med Netscape, Opera, Konqueror, eller en annen web-browser og se om det fungerer bedre "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...