Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Når man skal velge hvordan man skal komme seg ut av en flyplass og inn på ruten sin. Hvordan går man frem da for og vite at man velger riktig sid? Man får opp en side i FMC'n, på høyre side kan man velge rwy og på venstre kan man velge sid.. eller hva det heter..

Men hvoran vet jeg hvilken rute jeg skal velge? man kan ikke bare plukke en tilfeldig heller... :whistle:

Skrevet

RFINDER er et enkelt verktøy for å finne ruter mellom flyplasser, ikke alltid helt rett, men funker greit til offline flyging.

Om du går til VROUTE så har du også veldig mange flightplans, disse er sjekket opp mot gyldig airacs også, et veldig flott system, + masse andre funksjoner som er kjekt å ha :grin:

Halve kluet til å velge rett star er å velge en rett rute.

RUten starter jo på SID og avslutter på STAR :)

Skrevet
Om du går til VROUTE så har du også veldig mange flightplans, disse er sjekket opp mot gyldig airacs også

OBS: Med forbehold, da gratisutgaven kun innehar ruter lagt inn av brukerne selv, og det er merkerlig hva som kommer seg forbi "sensuren" av og til. Da jeg for en tid tilbake gikk gjennom en del ruter til og fra Norske flyplasser var det mye hummer og kanari blandet inn med resten. Avgang fra Gardemoen via TOR er fy-fy... :whistle:

Skrevet
Også en annen ting.. Når man fyller inn FMC har ALTIN noe med utflygningen å gjøre? eller hvordan vet jeg hva jeg skal fylle inn der?

Formoder du mener ALTN?

Det feltet brukes i såfall til alternativ flyplass (alternate) tilfelle vær eller annet forhindrer landing på destinasjonen. Så der skriver du IACO koden til din alternative, dersom du har en.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...