Mads Hjemmen Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Hei alle sammen Nå er det veldig lenge siden jeg postet bilder, så jeg føler det er på tide å legge ut noen bilder. Jeg har for fullt begynt med Vatsim, og jeg koser meg (ANBEFALES) Nå som det er ferie fra skolen har jeg hatt tid til å kunne sette meg ned å få flydd ordentlig, UTEN forstyrrelser Derfor bestemte jeg meg i dag for å fly fra Oslo Gardermoen til Keflavik Flyplass på Island. Denne turen tok i underkant av 3 timer og jeg ble, på Keflavik, møtt av noen ordentlige vindkast som gjorde approach og landing særdeles ubehagelig. Derfra tenkte jeg at jeg skulle fly hjem, men det ble til at jeg dro videre mot det amerikanske kontinent. Jeg startet opp på BIKF og tok av med retning KBOS, Boston. Denne flighten tok 5 timer og 40 minutter og det var god tid til å kunne spise, slappe av og nyte turen. Flytypen ble en B737-800 WL fra SAS og både ENGM, BIKF og KBOS er freeware scenery. Evnt. kommentarer til bildene er plassert OVER bildene. Jeg setter pris på både fine og konstruktive kommentarer. ENGM-BIKF SAS4787 taxer på Oslo Lufthavn Gardermoen Kommet meg fint opp på cruise BIKF-KBOS Over skyene er himmelen alltid blå? Mmmm :cool: Cockpitview Bildet taler for seg selv "Mil etter mil etter miiiiiil!" :whistle: Starter decend mot approach RWY 15R via GDM3 Nærmer meg KBOS med stormskritt On final ILS RYW 15R Touchdown Parkert ved gate etter KBOS GRD ønske Igjen, jeg setter pris på kommentarer Ha en fin kveld og videre god påske! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Dette var en flott serie! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Takk ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Bra dokumentert og fine bilder Mads Fint å se deg på vatsim igjen. Savner noen bilder fra BIKF da. Misunner ikke grafikken din! (Btw, det Boston-sceneriet ditt er fra Flytampa ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 1. april 2010 Forfatter Del Skrevet 1. april 2010 Jeg glemte rett og slett å ta bilder fra BIKF Ahhh, det forklarer en del! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian-Mikkelborg Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Flotte bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Flotte bilder, helt nydelig rett og slett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 fine bilder:-D så ut som en fin tur det....men bruker man ikke normalt sett ha på TCAS under flygning?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Odd Magne Kåsastul Krieger Skrevet 2. april 2010 Premium Medlem Del Skrevet 2. april 2010 Meget fine bilder :-) God Påske ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Jo man gjør vel det, men det er vel et eller annet med under 10000 ft eller noe sånn?.. :whistle: Eller var jeg helt på villspor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Fine bilder, selv om grafikken din ikke er den beste jeg har sett. men bruker man ikke normalt sett ha på TCAS under flygning?? Befor take off skal denne settes til TARA, og der skal den være til man har landet. Om man lander i SFO er det ikke umulig at man setter den til TA, for at den ikke skal gå bananas pga av at paralellbanene ligger veldig nært værandre, og at det ofte lander fly paralelt på disse banene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Takk for kommentarer folkens! Steinar, det er dette jeg får ut av min maskin, men JEG føler at det er fint nok til mitt bruk :grin: Jeg har det meste på max, men desverre ikke system til å kunne ha AA aktivert, da dette ville gitt en litt finere opplevelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Artig og se noen tar turen til Island også :grin: FL420 BIKF-KBOS er imponerende :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mads Hjemmen Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 Hehe! Ja, jeg skulle egentlig ikke så høyt, men det gikk bra forde. Fant ut senere at max cruise for 738 er Fl410 og skulle nok lagt meg ned på 30 000 tallet! Ja, Island var fint. Jeg synes det var litt episk og fly innover det hvite snølandskapet Blir nok fler turer dit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hehe! Ja, jeg skulle egentlig ikke så høyt, men det gikk bra forde. Fant ut senere at max cruise for 738 er Fl410 og skulle nok lagt meg ned på 30 000 tallet! smile På fmcen har du en side som heter VNAV. Der vil du hele tiden se hva max høyde du kan ha i forhold til vekta der og da. Du får også informasjon om hva som er den optimale flyhøyden i forhold til vekta. Jeg bruker og klatre ut til nermeste hele 1000ft over optimal flyhøyde, og ligger der til jeg er 2000fot under optimal høyde for så og stepclimber 4000ft, slik at jeg ligger 2000ft over.På den måten får man den mest økonomiske flygingen på lange turer. På turer ifra ca 4000nm langde kan det bli både to og tre slike stebclimb før man kommer fram. Mulig du må bruke knapen next page en eller to ganger inne på VNAV siden før du finner informasjonen om optimal/max flyhøyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.