Gå til innhold

ENGM-BIKF-KBOS


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

 

Nå er det veldig lenge siden jeg postet bilder, så jeg føler det er på tide å legge ut noen bilder. Jeg har for fullt begynt med Vatsim, og jeg koser meg :) (ANBEFALES)

 

Nå som det er ferie fra skolen har jeg hatt tid til å kunne sette meg ned å få flydd ordentlig, UTEN forstyrrelser :) Derfor bestemte jeg meg i dag for å fly fra Oslo Gardermoen til Keflavik Flyplass på Island. Denne turen tok i underkant av 3 timer og jeg ble, på Keflavik, møtt av noen ordentlige vindkast som gjorde approach og landing særdeles ubehagelig. Derfra tenkte jeg at jeg skulle fly hjem, men det ble til at jeg dro videre mot det amerikanske kontinent. Jeg startet opp på BIKF og tok av med retning KBOS, Boston. Denne flighten tok 5 timer og 40 minutter og det var god tid til å kunne spise, slappe av og nyte turen.

 

Flytypen ble en B737-800 WL fra SAS og både ENGM, BIKF og KBOS er freeware scenery. Evnt. kommentarer til bildene er plassert OVER bildene. Jeg setter pris på både fine og konstruktive kommentarer.

 

 

ENGM-BIKF

 

SAS4787 taxer på Oslo Lufthavn Gardermoen

fs92010-04-0112-55-34-75.jpg

 

Kommet meg fint opp på cruise

fs92010-04-0119-26-04-77.jpg

 

BIKF-KBOS

 

Over skyene er himmelen alltid blå? Mmmm :cool:

fs92010-04-0119-26-22-20copy.jpg

 

Cockpitview

fs92010-04-0119-44-38-92.jpg

 

Bildet taler for seg selv

fs92010-04-0119-45-00-57copy.jpg

 

"Mil etter mil etter miiiiiil!" :whistle:

fs92010-04-0119-55-45-57.jpg

 

Starter decend mot approach RWY 15R via GDM3

fs92010-04-0121-32-16-82.jpg

 

fs92010-04-0121-35-51-52.jpg

 

fs92010-04-0121-39-23-08.jpg

 

Nærmer meg KBOS med stormskritt

fs92010-04-0121-39-30-20.jpg

 

On final ILS RYW 15R

fs92010-04-0121-48-47-95.jpg

 

Touchdown

fs92010-04-0121-49-35-08copy.jpg

 

Parkert ved gate etter KBOS GRD ønske

fs92010-04-0121-58-40-46.jpg

 

fs92010-04-0122-00-28-39.jpg

 

Igjen, jeg setter pris på kommentarer :)

 

Ha en fin kveld og videre god påske!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, selv om grafikken din ikke er den beste jeg har sett.

 

men bruker man ikke normalt sett ha på TCAS under flygning??

 

Befor take off skal denne settes til TARA, og der skal den være til man har landet. Om man lander i SFO er det ikke umulig at man setter den til TA, for at den ikke skal gå bananas pga av at paralellbanene ligger veldig nært værandre, og at det ofte lander fly paralelt på disse banene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer folkens! :D

 

Steinar, det er dette jeg får ut av min maskin, men JEG føler at det er fint nok til mitt bruk :grin: Jeg har det meste på max, men desverre ikke system til å kunne ha AA aktivert, da dette ville gitt en litt finere opplevelse.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, jeg skulle egentlig ikke så høyt, men det gikk bra forde. Fant ut senere at max cruise for 738 er Fl410 og skulle nok lagt meg ned på 30 000 tallet! :)

 

Ja, Island var fint. Jeg synes det var litt episk og fly innover det hvite snølandskapet :) Blir nok fler turer dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, jeg skulle egentlig ikke så høyt, men det gikk bra forde. Fant ut senere at max cruise for 738 er Fl410 og skulle nok lagt meg ned på 30 000 tallet! smile

 

På fmcen har du en side som heter VNAV. Der vil du hele tiden se hva max høyde du kan ha i forhold til vekta der og da. Du får også informasjon om hva som er den optimale flyhøyden i forhold til vekta.

 

Jeg bruker og klatre ut til nermeste hele 1000ft over optimal flyhøyde, og ligger der til jeg er 2000fot under optimal høyde for så og stepclimber 4000ft, slik at jeg ligger 2000ft over.På den måten får man den mest økonomiske flygingen på lange turer. På turer ifra ca 4000nm langde kan det bli både to og tre slike stebclimb før man kommer fram.

 

Mulig du må bruke knapen next page en eller to ganger inne på VNAV siden før du finner informasjonen om optimal/max flyhøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...