Gå til innhold

Forespørsel om hjelp på forumet


Rune Gustafson

Anbefalte innlegg

I fare for å pådra meg en del brukeres vrede, tar jeg meg den frihet å komme med et lite hjertesukk i forbindelse med forspørseler om hjelp til problemløsning på forumet. Jeg tror jeg har mange med meg når jeg hevder at det er hyggelig å kunne dele med andre den erfaring som man har opparbeidet og som kan komme andre til del i tilsvarende situasjoner der man sliter med å finne brukbare løsninger.Det vises ikke minst av alle de som strekker ut en hjelpende hånd i form av forslag til løsning. En del har sågar imponerende detaljerte innlegg og instruktive veiledninger som nødvendigvis koster en del resurser å sette ned på papiret. Dette er verdifulle personer å ha som medlemmer, og vi lærer alle noe hele tiden.

 

Når medlemmer tar seg tid til å forsøke å hjelpe andre som har fått i et problem, synes jeg at vedkommende som får hjelp i det minste bør tar seg tid til å gi de som har involvert seg i problematikken en tilbakemelding om hvordan problemet eventuelt ble løst/ikke løst. Dette vil jeg tro er lærerikt også for de som sitter med kunnskapen. De fleste er stort sett flinke til å gi en slik tilbakemelding, men der er noen som man aldri hører mer fra, bortsett fra når de får nye problemer som trenger løsning. Det synes jeg er respektløst, og dette kan etter min mening slå begge veier. De som alltid er villige til å bruke tid på å hjelpe andre men som ikke får tilbakemelding vil etter hvert gå lei, merke seg hvem som går igjen, og siden avstå fra å bruke tid på disse personene. De det gjelder vil på sin side etter hvert oppleve å kunne bli oversett og derved ikke få del i andres kunnskap.

 

Jeg håper de som eventuelt føler seg truffet tenker gjennom dette og finner at man som medlem av Flightsim.no forumet ikke bare "tar", men også ser at de har en forpliktelse til å "gi" om det så bare er en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Veldig godt innlegg Rune.

 

Jeg tror litt av problematikken er at brukerne faktisk glemmer at de har med folk å gjøre når de kommuniserer på internett.

 

Ingenting som er mere kjipt enn å bruke masse tid på å hjelpe noen som ikke gidder å si takk. Det finnes endel av dem.

 

Men så er vi alle sammen folk, og folk glemmer lett. Ihvertfall når det er mange plasser man er innom og kommuniserer. Mange spør samme spørsmål på flere fora samtidig, og da er det selvsagt lett og glemme seg...

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...