Ivar Skaugstad Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Til de av dere som holder ett våkent øye med Frontier Flying Service VA, kan jeg informere om følgende: Endringer i flåten gjør at vi per dags dato har besluttet å holde følgende fly i flåten: *Beaver DHC-2 *Piper Seneca *Piper Cheyenne *Twin Otter DHC-6 *Beech B1900C *ATR-72 *DC-6 Nye piloter vil få typeraing på vår flåte, basert på antall flygninger på en gitt klasse. Som ny pilot i Frontier vil du automatisk få typerating på Beaver DHC-2. Dette medfører noen uker med trening og jobbing i Alaska før man får begynne å fly multiengine. Etter 9 turer fra A til B med Beaver vil man få mulighet til å ta typerating på Beech 1900C, Twin Otter, Seneca eller Piper Cheyenne. Etter å ha gjennomført 50 turer med multiengine (totalt 59 turer) vil man kunne ta typerating på ATR-72 og DC-6. Typeratingen består av en avkryssingsprøve basert på flymaskinens operative egenskaper. Det er en egen typerating for hver enkel flytype. Ila. uken vil vi også kunne ansette nye piloter, i ett nytt prosjekt som jeg er sikker på flere av dere vil være med på! Da vi har bestemt å begrense inntaket av piloter for dette prosjektet vil jeg anbefale dere å holde øynene åpne. Med vennlig hilsen: I. Skaugstad CEO Frontier Flying Service VA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Enn med 2600hrs med 757? :grin: Går jeg rett til 757 da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Typerating på Beaver? Ante ikkje at slikt eksisterte ein gang :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Lurer på om det ikke är dags at hoppa tilbaks i sadelen. Virker som et fint system det er ordnet til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Hva om man har type rating på f.eks ATR fra før av da? Må man forsatt begynne med Beaver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Du kan sikkert begynne å fly 757 med en gang Lars-Petter, men da må du jobbe for ett annet selskap da vi har kvittet oss med disse maskinene. :grin: Torstein; Vi klassifiserer det som "bush utsjekk". Magnus; Just say the word! Even; Om du kan vise til x antall timer på ATR på VATSIM så er det mulig man kan gjøre unntak, ikke at jeg kan love noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg ville bare vite hvordan det ble. For hvis det ikke hadde vært sånn så hadde det blitt litt rart tror jeg :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Men du må uansett ta teoritesten, så alt får man ikke gratis, heller ikke i Frontier. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.