Gå til innhold

Nye krav til timeantall og typerating i Frontier!

Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

frontier-flying-services-new1.jpg

Til de av dere som holder ett våkent øye med Frontier Flying Service VA, kan jeg informere om følgende:

Endringer i flåten gjør at vi per dags dato har besluttet å holde følgende fly i flåten:

*Beaver DHC-2

*Piper Seneca

*Piper Cheyenne

*Twin Otter DHC-6

*Beech B1900C

*ATR-72

*DC-6

Nye piloter vil få typeraing på vår flåte, basert på antall flygninger på en gitt klasse.

Som ny pilot i Frontier vil du automatisk få typerating på Beaver DHC-2. Dette medfører noen uker med trening og jobbing i Alaska før man får begynne å fly multiengine.

Etter 9 turer fra A til B med Beaver vil man få mulighet til å ta typerating på Beech 1900C, Twin Otter, Seneca eller Piper Cheyenne. Etter å ha gjennomført 50 turer med multiengine (totalt 59 turer) vil man kunne ta typerating på ATR-72 og DC-6.

Typeratingen består av en avkryssingsprøve basert på flymaskinens operative egenskaper. Det er en egen typerating for hver enkel flytype.

Ila. uken vil vi også kunne ansette nye piloter, i ett nytt prosjekt som jeg er sikker på flere av dere vil være med på! Da vi har bestemt å begrense inntaket av piloter for dette prosjektet vil jeg anbefale dere å holde øynene åpne. ;)

Med vennlig hilsen:

I. Skaugstad

CEO Frontier Flying Service VA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert begynne å fly 757 med en gang Lars-Petter, men da må du jobbe for ett annet selskap da vi har kvittet oss med disse maskinene. :grin:

Torstein; Vi klassifiserer det som "bush utsjekk". ;)

Magnus; Just say the word! ;)

Even; Om du kan vise til x antall timer på ATR på VATSIM så er det mulig man kan gjøre unntak, ikke at jeg kan love noe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...