Gå til innhold

Geografi og kjerlighet.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Nå begynner det å ligne på noe. En ting er å fly low and slow, at man må passe seg for ikke å kollidere med fugler og høyspentlinjer. Noe helt annet er det å ta en tur i høyden, og få et større bilde av tilværelsen. Etter at PNW kom på plass er det fullt mulig med begge deler. Tok fram spesialverktøyet for lange turer, RealAir Duke, og valgte meg en fin sommerdag fra Arlington Mun (KAWO)nord for Seattle.

 

du1-2.jpg

 

du2-2.jpg

 

du3-2.jpg

 

du4-2.jpg

 

du7-2.jpg

Ikke så lenge etter start dukker det opp noen kjente øyer, som er et populært feriested, og som er kjent for å ha mye fint vær og mildt klima. Yes, Friday Harbor, Orcas Island m.fl, ligger midt mellom Seattle og Vancouver, og her er innbyggerne kjent for å ha nesten like mange privatfly som biler.

 

du8-2.jpg

Snart dukker Vancouver opp i disen, og fra 10000 fot får man et godt inntrykk av størrelsen på olympiade-byen.

 

du9-1.jpg

Vi legger Vancouver bak oss, og det reiser seg et imponerende fjell-landskap. Her justerer jeg kursen østover og etter hvert sørover igjen.

 

du10.jpg

Landskapet minner mye om Norge, med sine fjorder og dalsøkk som skjærer seg innover landet.

 

du11.jpg

 

du12.jpg

Når vi nærmer oss Seattle-området igjen blir fjellene enda høyere og villere, og her kan man fly både langt og lenge, og det er nesten vanskelig å fatte hvordan det går an å lage så bra scenery i FSX.

 

du15.jpg

På siste strekket tilbake til Arlington legger landskapet seg, og igjen kan vi skimte kysten med sine mange øyer.

 

du16.jpg

Som Fred har påpekt i en annen tråd, så har ORBX-gjengen satt øynene på denne delen av verden, så etter hvert begynner det å dukke opp flere detaljerte flyplasser med omkringliggende landskap. For de av oss som liker å orientere seg visuelt, går vi en lys framtid i møte.

 

God tur.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker maskin du benytter til oppdagelsesferder rundt om i PNW og for å få overblikk.

 

Som du sier Erns, PNW er like fantastisk om du ligger på 1500 fot og low og slow, eller om du ligger i 10 000 og får overblikk. Det er et fantastisk stykke arbeid med en detaljrikdom vi ikke har sett maken til tidligere :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåtakkåtakk for hyggelig respons!!

 

Ser jo kjempe bra ut både for VFR, og IFR med Jetstreamen og 737en når den kommer.

 

PK, nå må du få fart på FSX, så får du deg helt sikkert en positiv overraskelse :) .

 

Og Mads, det er jo ikke såååå dumt å fyre opp FSX, det er myyyyye dummere med alt annet......

 

Flyet er RealAir sin Beechcraft Duke, en meget realistisk modell som får full score hos real pilots :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai.

 

Flott tur du har hatt.

 

Har ikke vært over 4000 fot den siste uka jeg. Må få med meg mest mulig av PNW!

 

Friday Harbor ligger jo midt i PNW området, og har fått en flott ansiktsløftning. Morsomt å fly Cub`en der nå og gjenoppdage området der på nytt. Mange små flyplasser for touch-and-goes.

 

Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...