Gå til innhold

Flytype TRD-alicante


Henrik Simonsen

Anbefalte innlegg

Altså sånn jeg tror da er at de vil benytte en 800 til Spania så og si uansett pga. at det uansett er mest økonomisk, selvsagt er det avhengig av hvor mange billetter som blir bestilt. Men jeg tror at det vil bli bestilt mange ettersom at turene blir annonsert tidlig og at det i tillegg er såpass populært å reise til Spania nå, og en annen ting; folk har mye penger.

 

Skal du absolutt ha en 600 så må du nok reise innenlands tror jeg da, men det er nå meg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står på bookingen din nå om en flight du skal ta i sommer er ikke noe å stole på, dette kan endres fort :) Logikken min forteller meg at det i alle fall vil bli brukt en WL-maskin på sydenturene (med mindre et fly blir midlertidlig vingeklipt og man trenger et stand-in-fly) siden effekten av WL utgjør mer jo lengre flighten er. Dermed er -600 til syden i mitt hode mer eller mindre utelukket. Dog skal du ikke se bort ifra at det blir -700WL i stedet for -800WL, SAS bruker begge sørover. Bare en liten tankerekke fra min side, jeg har ingen forutsetninger for å vite noe som helst om dette (og jeg aner ikke om -600 faktisk blir brukt på de sørligste rutene) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skuffer eller gleder deg, men SAS bruker aldri -800 til Alicante.

 

belegget er som så, og de tilpasser derfor setekapasiteten etter det.

 

http://trondheimlufthavn.net/Destinasjoner_Alicante.php

 

Reiser ganske ofte mellom TRD og MJV/ALC da vi har hus i Pilar, sør for Torrevieja. Og de gangene jeg har reist ned-/oppover, har SAS alltid brukt gamle -500, 600 og -700 maskiner.

 

Jeg for min del flyr alltid Norwegian mellom TRD og MJV/ALC.

- SAS og NAX flyr som kjent vinge mot vinge til ALC på henholdsvis lørdag og søndag, så om du vil fly -800, kan jeg anbefale NAX. På lengre reiser med NAX har jeg opplevd bedre benplass enn på innenriks. Regner med de kaster ut en rad eller to.

 

God tur ;)

 

Forresten, her er et bilde jeg tok av en SAS maskin på TRD som skulle til Alicante da jeg reiste til Murcia med Norwegian i fjor vinter :cool: Flyet er LN-RCW, har sett denne gå mellom TRD og ALC nesten samtlige ganger jeg har vært på Værnes på lørdager :D

IMG_7600.jpg

 

By the way: LN-TUD som for øvrig er en 737-700 skal trafikere strekningen TRD-ALC i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er neste bestillt igjen :D ALLT ER MED SAS :D

 

4: August: Molde-Oslo (737-600) Håper på LN-RCW

4: August: Oslo-Alicante (737-800) Håper på LN-RRL

 

15: August: Alicante-Oslo (737-800) Håper på LN-RRG

15: August: Oslo-Molde (737-500) Håper på LN-BRH

 

PS! Tok ikke med forsikring på "flyselskap konkurs" :whistle:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...