Henrik Simonsen Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hei igjen! Jeg sitter å ser på flybilletter til Alicante i sommer, jeg skal fly sas. Tenkte da at jeg skulle se hvilke flytyper de bruker fra hvor før jeg bestillte... Det står at på TRD-ALC så bruker de 737-600... kan det stemme? Mvh Henrik (15år) Hvis de bruker 737-600, skal jeg nok fly fra TRD! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Pleier de ikke bruke 737-700/800 da..? Tror det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det blir nok en 800 det, nokså sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 ok, da tar jeg den nok fra oslo, det er lettest fra MOlde;) liker 737-600 så hadde det vært den så hadde det blitt trondheim Så lander det så sent i trondheim at jeg ikke rekker noe buss til molde etterpå osgå... men hadde det vært 600 hadde det blitt fra TRD uansett! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 men hadde det vært 600 hadde det blitt fra TRD uansett! Det er måten en entusiast bestiller flybilletter på! Stå på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, å nå har jeg fløyet 737-800 til spania de siste 5 årene, utenom det første, da var det 737-400... Satser på 737-600 til å fra MOlde da men der står det 500, men det sto det sist også. Da var det 600 og jeg satser på at det er LN-RCW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Altså sånn jeg tror da er at de vil benytte en 800 til Spania så og si uansett pga. at det uansett er mest økonomisk, selvsagt er det avhengig av hvor mange billetter som blir bestilt. Men jeg tror at det vil bli bestilt mange ettersom at turene blir annonsert tidlig og at det i tillegg er såpass populært å reise til Spania nå, og en annen ting; folk har mye penger. Skal du absolutt ha en 600 så må du nok reise innenlands tror jeg da, men det er nå meg . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, satser på -600 molde-oslo-molde så satser jeg på en 737-800W fra oslo til alicante LN-RRL til alicante og LN-RCW til/fra Molde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Kenneth har det ikke blitt en god del synsing fra din side den siste tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Og hva var poenget med det innlegget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Syns det var unødvendig sagt. Hvis Kenneth vil synse noe, så la han få lov til det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 Ja, la han få lov, han har nok rett med at det blir en 737-800... det er det mest logiske. Det er som oftest det på sommeren fant jeg ut. 737-700 på vinteren;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Det som står på bookingen din nå om en flight du skal ta i sommer er ikke noe å stole på, dette kan endres fort Logikken min forteller meg at det i alle fall vil bli brukt en WL-maskin på sydenturene (med mindre et fly blir midlertidlig vingeklipt og man trenger et stand-in-fly) siden effekten av WL utgjør mer jo lengre flighten er. Dermed er -600 til syden i mitt hode mer eller mindre utelukket. Dog skal du ikke se bort ifra at det blir -700WL i stedet for -800WL, SAS bruker begge sørover. Bare en liten tankerekke fra min side, jeg har ingen forutsetninger for å vite noe som helst om dette (og jeg aner ikke om -600 faktisk blir brukt på de sørligste rutene) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Takk for svar! Det var derfor jeg laget tråden, ble litt sjokket når det stod 737-600. Jeg har aldri hatt winglets maskin til spania de siste 5 årene:( i fjord var det LN-RCN OG LN-RRU som fløy meg... det samme året før, men da rcn begge veier. Mvh Henrik (15 år) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Neida så joda, SAS har vel langt fra nok WL til å sørge for at alt sørover er WL, men jeg tipper at bruk av -600 og CLs er ved unntakstilfeller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Ja det blir nok 800 eller 700. Men jeg er opptimistisk:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Renhult Skaug Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Vet ikke om jeg skuffer eller gleder deg, men SAS bruker aldri -800 til Alicante. belegget er som så, og de tilpasser derfor setekapasiteten etter det. http://trondheimlufthavn.net/Destinasjoner_Alicante.php Reiser ganske ofte mellom TRD og MJV/ALC da vi har hus i Pilar, sør for Torrevieja. Og de gangene jeg har reist ned-/oppover, har SAS alltid brukt gamle -500, 600 og -700 maskiner. Jeg for min del flyr alltid Norwegian mellom TRD og MJV/ALC. - SAS og NAX flyr som kjent vinge mot vinge til ALC på henholdsvis lørdag og søndag, så om du vil fly -800, kan jeg anbefale NAX. På lengre reiser med NAX har jeg opplevd bedre benplass enn på innenriks. Regner med de kaster ut en rad eller to. God tur Forresten, her er et bilde jeg tok av en SAS maskin på TRD som skulle til Alicante da jeg reiste til Murcia med Norwegian i fjor vinter :cool: Flyet er LN-RCW, har sett denne gå mellom TRD og ALC nesten samtlige ganger jeg har vært på Værnes på lørdager By the way: LN-TUD som for øvrig er en 737-700 skal trafikere strekningen TRD-ALC i dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Lykke til med rett flytype for deg, jeg for min del husker å bli skuffa i sommer da jeg fløy ENZV-ENTO og ventet på min første tur i en større dash men jaggu var det ikke en liten Dash8-100 som fløy! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2010 Takk for svarene LN-RCW på bildet, kanskje jeg er heldig da Vi har også feriehus i torrevieja Har alltid reist fra oslo og da med -800 og en gang -400 Men kanskje jeg satser på trondheim denne gangen da? Alt for å få fly 737-600 Idag er det LN-TUD som flyr ruten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Da er neste bestillt igjen ALLT ER MED SAS 4: August: Molde-Oslo (737-600) Håper på LN-RCW 4: August: Oslo-Alicante (737-800) Håper på LN-RRL 15: August: Alicante-Oslo (737-800) Håper på LN-RRG 15: August: Oslo-Molde (737-500) Håper på LN-BRH PS! Tok ikke med forsikring på "flyselskap konkurs" :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Ja, nå som turen er bestillt så er det bare en ting jeg tenker på det er om jeg kanskje skal kjøpe meg kamera å dra og spotte på ALC og Murcia? + at jeg har god tid på ENGM på vei hjem... Kankskje litt off topic i denne tråden, men noen som vet om et kamera til en fin pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Markus Bakke Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Canon EOS 450D + Tamron/Sigma 70-300 er en god start. Alicante og Murcia er meget gode plasser å spotte på, men det er vesentlig mindre trafikk på MJV sammenlignet med ALC (Men det finnes en Go-cart bane i nærheten av MJV som du kan bruke som tidsfordriv ) - God tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Takk for svar Skal se på kameraet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.