Gå til innhold

In the news:Drunk Pilots!!!


Arnt Skarshaug

Anbefalte innlegg

quote:

Opprinnelig postet av Geir Thorvald Follestad:

Kommer det til aa bli problemer med et par liter öl for FS2002 flyvning?
"[smil]"

 

Schkaal!

 

Happy Flying!

Tror nokk det blir det, hadde drukket et par liter øl og skulle spille GTA3 en gang jeg.. vei sa du?

Skal en spille FS2002 i en slik tilstand blir det nokk ikke no bedre "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

0.08 i promille er jo veldig lite da...

Amerikanerene bruker ikke promille men PROSENT. Det vil si de hadde henholdsvis 0,84 og 0.91 i promille, og det er ikke så bra... det er over grensen i Europa også.

 

Litt rart å tenke på at promillegrensen for bilførere i Norge er 0,4 mens for piloter er den 0,8... "[Rullende

 

Inntil videre ihvertfall.

 

--------------

Hilsen

Torbjørn Fjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I "Rules and regs" på pre-flight'en og i "Air Law" på ATPL'en har vi lært at JAA bestemmelsene (og BSL) sier 0,8...

 

Ikke at jeg har tenkt å ligge i nærheten av det uansett...

 

Mvh.

Torbjørn Fjeld

 

[ 03-07-2002, 14:46: Endret av: Torbjørn Fjeld ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg håper virkelig du har rett! Mener selv det bør være null-toleranse mtp alkoholinntak for piloter.

 

Men vi satt senest i mars og hadde en del diskusjoner om hvordan man i litt søkte situasjoner som pilot kunne være innenfor regelverket, men når man lander og setter seg i en bil for å kjøre hjem går man nesten over det dobbelte av det lovlige og gjør seg til forbryter... (da med utgangspunkt i luftfartsmyndighetenes regler og bestemmelser, og ikke company-rules).

 

Kan jo hende at litteraturen ikke er 100%. Har Jeppesens... er jo ikke første gang NAR-boka er helt på trynet... j**** f**** d***bok... "[smil]"

 

Clamer: sjekk med Helge... mener det var han som hadde oss i timen. For all del: jeg er ikke så sta at jeg ikke tror hva dere sier, men jeg ble litt nysgjerring hvor tallene som ble brukt i timen kom fra... Men OK... jeg krysser av 0,2 på eksamen jeg!

 

Hilsen Torbjørn

 

[ 03-07-2002, 15:47: Endret av: Torbjørn Fjeld ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...