Gå til innhold

Active sky Vs ReX


Christer Havnø

Anbefalte innlegg

Du kan ikke sammenligne Active Sky og REX med hverandre sånn direkte.

 

Active Sky er en værgenerator, en meget bra sådan som genererer været i FSX/FS9.

 

REX er både en værgenerator og har i tillegg mange ulike nye sky/himmel-texturer (hd-kvalitet) som også er med på å gi deg bedre visuell opplevelse av været.

 

Det er langt mer riktig å sammenligne REX med FEX (Flight Environment X) som også er et nytt sett med skyer, himmel og annet for å gi deg en bedre visuell opplevelse.

 

Når det kommer til selve værgeneratoren, holder jeg fortsatt en knapp på at Active Sky er bedre enn værgeneratoren i REX.

 

Men samtidig vil du ikke med Active Sky få bedre kvalitet på texturer da dette ikke følger med Active Sky.

 

Sett det hele sammen, så er det du må sammenligne egentlig REX mot Active Sky sammen med FEX.

 

For min del heller jeg mot Active Sky og FEX, men det er mye smak og behag her også.

 

Det man skal huske på er at utviklerene av FEX har sluttet, men Flight1 har lovt at de skal ta over prosjektet med FEX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det ville være mulig å kombinere REX og AS? eller vil de to værgeneratorene komme i konflikt med hverandre?

Jeg bruker i alle fall REX og Active Sky (ASA) sammen i FSX uten noen konflikter av det.

 

Men da brukes altså REX kun for de flotte teksturenes skyld, man bruker ikke flightplanleggeren eller selve værgeneratoren fra REX. Bare "injecter" skyer, vann, rullebaneteksturer, lys, ol, fra REX, og skrur deretter REX helt av.

 

Som værgenerator er ASA mer avansert, og jeg liker X-gauge funksjonen så jeg ser vær underveis og på destinasjon før landing, og det har også bedre kompatibilitet med addons som TOPCAT som kan lese ASA-været direkte.

 

Så det går fint sammen, men du må uansett aldri bruke mer enn en vær-generator av gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Rep og AS før, nå har jeg Rex og angrer noe fryktelig på alt bryet for jeg mener Rep ser bedre ut på alt.

 

Enten så har jeg gjort noe feil, eller så ser vannet i Rex bare stygt ut(Rex generelt også). Skal jeg være ærlig så må jeg si at jeg er skuffet over Rex.

 

Men Tom jeg lurer på når guidene dine er oppe igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...