Gå til innhold

Tidskalkulator


Jarle Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei,

dette fixer du lett i Excel.Merk av de cellene du skal bruke,høyreklikk,velg "format cells",under "category" velger du "time",deretter "type".Nå er det bare å legge inn verdiene dine og summere.Det er imidlertid viktig å skrive inn klokkeslettene i samme format som du valgte under "type",f.eks. "13:30".

 

mvh

Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidars forslag virker ok så lenge alt du vil gjøre er å skrive inn og vise timene i Excel regnearket. Excel er imidlertid ikke spesielt villig til å legge sammen timer når summen overstiger 24.

 

Da må det mer kreative løsninger til, men bevares.... spesielt vanskelig er det ikke å komme rundt dette "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, Excel er mere enn villig til å summere timer, også over 24, ihvertfall er staroffice "excel'n" det, men mulig MS dritten ikke er like villig.

 

Men for å summere timer over 10 (tror jeg grensen er, og ikke 24) så må formatet i cellen være: [TT]:MM og ikke TT:MM

 

Jeg har som sagt laget meg en elektronisk loggbok, og den har summert 105:00 timer nå uten feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen:

[QB]Joda, Excel er mere enn villig til å summere timer, også over 24, ihvertfall er staroffice "excel'n" det, men mulig MS dritten ikke er like villig.

 

Men for å summere timer over 10 (tror jeg grensen er, og ikke 24) så må formatet i cellen være: [TT]:MM og ikke TT:MM


Joda, "MS dritten" takler også "[TT]:MM". Takk for tipset. Jeg har gjort dette på den tungvinte måten i min loggbok (gått via desimaltimer, summert, og så konvertert tilbake igjen til vanlig tidsformat). Dette er dog mye mer elegant og loggboka blir reformatert i kveld "[smil]"

 

Mye rart en kan finne i programmets dokumentasjon ser jeg "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Åke Lindberg:

Harald, varför skriver du "MS dritten"? Du kan väl inte veta hur MS produkter är.

Nuvel... min bruk av uttalelsen "MS dritten" står innenfor to fnutter. Jeg skrev det slik fordi Tarjei i sitt innlegg like før meg brukte dette uttrykket (uten fnutter). "[smil]"

 

Jeg har personlig ingenting i mot Word/Excel som jeg bruker både på jobb og hjemme. Begge programmene har mange sterke sider og noen få ting som jeg kunne tenkt meg implementert på en litt annen måte.

 

Det er mange her på forumet som tilhører en slags "jeg-hater-Microsoft-allianse" og det er sikkert andre som heller mer til "Microsoft-er-konge-grupperingen". Jeg tilhører ingen av disse grupperingene. Bare sånn for oppklaringens skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...