Gå til innhold

Gardermoen - New York, FDX749 på VATSIM


Gjest Eivind Oterhals

Anbefalte innlegg

Gjest Eivind Oterhals

Hei,

 

Gjennomførte min første interkontinentale flight i FS på søndag, i går altså, med PSS 777, og FedEx livery. Turen gikk på vatsim, og jeg hadde ATC på Norway Control, New York Center og Departure. Blokk tid på ca. 8 timer. Callsign; FedEx 749. Beklager squawkbox på noen av bildene, men gadd ikke flytte den på andre skjermen hele tiden jeg skulle ta bilder.

 

Tekst under bildene.

fsscr000-1.jpg

 

FL350

 

fsscr002-1.jpg

 

fsscr005.jpg

 

fsscr010.jpg

 

Et stykke igjen

 

fsscr011.jpg

 

Vakreste solnedgangen jeg noen gang har sett i FS!

 

fsscr013.jpg

 

Descend er påbegynt

 

fsscr017.jpg

 

Og vi er på APP og har kontakt med New York Departure som tok oss til en ILS på RWY 31R

 

fsscr019.jpg

 

Full autoland er alignet

 

fsscr020.jpg

 

Tochdown! Slik skal det gjøres ;)

 

fsscr023.jpg

 

Og vi takker for oss, etter 7 timer og 40 minutter i luften. Setter pris på kommentarer! :)

 

Mvh

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med første transatlantic flight! Det så ut som det var mye trafikk i New York, men det er vel ikke uvanlig. Respekt av at det var på selveste JFK du landet, av alle steder. Er vel den mest slitsomme flyplassen å lande på.

 

Veldig fine bilder du tok! Er dette en merge mellom to flymodeller? Den så ganske bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Takk for alle kommentarer! :)

 

Det var travelt når jeg landet ja, fly på frekvensen hele tiden som snakket :P

 

Er dette en merge mellom to flymodeller? Den så ganske bra ut!

 

Det er PSS 777 :)

 

Flere som vil kommentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Takk, ja satte det ut tidlig for å bremse ned farten. Det var turbulens som bare det, umulig og bremse med bare 5* flaps og spoilers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder.PSS 777 er ok

 

Oceanic radio har gjort en slett jobb med og gi deg FL350 til USA.Jeg flyr som regel i FL340-380 vestover :grin:

 

Kunne ha blitt storsmell om du lå på en ekte NAT track da :grin:

 

Man trenger ikke og drasse på en svær 777 på en 7-8 timers tur.

 

Allt man trenger er en 757-200 :cool:

 

Ser du hadde ENE som siste wp?KENNEBUNK 4 arrivalen da?

Den virker det som alle får når de kommer fra Atlantern.Rimelig grei og enkel approach må jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

He he, brukte rouefinder. Skulle legge inn NATB, men neida, det ville den absolutt ikke. Selv om jeg valgte både airac 0912 i routefinder og hadde 0912 innstallert, he he.

 

Og, for og komme seg fort over er det bare 777 som gjelder :grin:

 

Takk for kommentarer, flere? Tips til hva jeg kan gjøre bedre neste gang?

 

Mvh

Eivind

 

PS Lars Petter: Sjekk PM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.Routfinder brukte jeg og i starten,men det holder ikke lenger synes jeg.

 

For og finne NAT tracks er denne grei!

 

nat tracks

 

Nå har det seg at jeg sjelden flyr på Tracksene selv,siden jeg bare flyr real world ice ruter.

 

Men jeg har vanlig pos reports jeg også.

 

Hender jeg krysser NAT tracksene,dog :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals

Takk for det, den trenger en stor VC update. Siden jeg ikke er pilot i real, eller noen gang har fløyet 777, kan jeg ikke si noe om systemene. Men det er nesten PMDG og LVL-D kvalitet :) Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...