Fredrik Wold Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 En artig snutt av noe jeg ikke helt trodde før jeg så det, men jeg regner med at det ikke er så vanskelig med stort fly uten last og lite fuel med stort vingeareal. Farten ved touchdown er vel rimelig lav, også med tanke på at det så ut som en hard landing. Men at thrust reverse har en så god effekt, og i tillegg dytter det bakover igjen hadde jeg ikke trodd. Ryggesensor anyone?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Sundsbø Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det er ikke uvanlig å rygge fly ut fra gate i U.S.A. istedenfor å bruke Pushback-traktor. Unntak er nyere 737 pga lavt hendende motor som lettere suger inn støv. Jeg har selv vært med på det som passasjer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Svanberg Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Det var vel det som fikk et fly til å gå rett i elva etter avgang fra Washington på 80-tallet en gang. Om jeg ikke husker helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Du husker helt feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atle Svanberg Skrevet 18. desember 2009 Del Skrevet 18. desember 2009 Rapporten sier vel at det var en kombinasjon av thrust reverse og at de glemte å aktivere "engine anti-ice system". Men litt off-topic (Forøvrig var det 13.januar 1982) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.