Gå til innhold

Ny simulator på Flymuseumet i Bodø


Frode Kaspersen

Anbefalte innlegg

Har en tekniker her på hotellet jeg jobber som driver på å monterer opp en ny simulator på Flymuseumet her i bodø.

 

Den kommer fra et firma som heter MAX FLIGHT. I Bodø blir det en f16 sim. som kan dreies i alle akser og er 2 seters. Han forteller også at man kan programere denne for fs2002/fly og x-plane.

Simulatoren koster $150 000,-

 

Skal være i drift fra 3.juni. For å se på bilder av denne , gå til denne siden:

 

Maxflight`s hjemmeside

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere i Nord-Norge blir det mulig å se denne simulatoren i Nordnytt i kveld eller en av de første dagene.

 

Flymuseet skal vistnok ha en pressevisning i dag, og NRK kontaktet meg for å være "forsøkskanin". Dette takket jeg nei takk til, men de finner vel noen andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som vet når den kommer? Bor i Bodø så dette er noe jeg har mulighet til å prøve.

 

Er det noen som har prøvd en sånn en? Er de noe realistiske da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så jo helt rå ut "[smil]" Roterer helt rundt sin egen akse når man tar et spinn.. og så styrer man selv. Dette må prøves. Og dere som av ulike årsaker ikke fikk sett innslaget i går kveld, kan se det på nrk.no/nordland og så klikke på Nordnytt på høyre side av siden. Riktignok et lite bilde, men dere får et inntrykk av vidunderet. Kanskje testpiloten kan gi en liten oppsummering av denne (skulle ikke forundre meg om han ikke besøker denne siden av og til....)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Ivar Paulsen:

Så i avisen i dag at det koster 100 kroner å fly solo. Lurer bare på hvor lenge man får sitte der! Simulatoren de har hatt siden åpninga varer i 4 minutter. Mer enn det må det da være.

Sinnsykt dyrt...ikke pokker om jeg skal prøve det der mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...