Gå til innhold

MP-tur på Helgelandskysten.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Håhåå, du var raskt ute med nyhetsbilde :D . Du må jo ha en imponerende samling fly i hangaren, da bildet viser de fleste flyene i riktig modell ( usikker på Duke`n til Morten).

Selv er jeg representert med Goose, riktig nok den modifiserte fra OZX, men i allfall Goose :grin: .

 

Dette ble litt av en heisatur, og jeg får vel ikke løsnet på nakkemusklene før til våren. Kan ikke huske å ha landet i verre vær, og innflyvningen til Mosjøen var direkte helsefarlig. 8 piloter på en halvtimes varsel på lørdagskvelden, det er BRA , og det mer enn antyder at MP-flyvning er veien å gå !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var Helgelandsturen på MP-serveren over. Her er mine inntrykk fra turen.

 

Geir hadde som sagt tidligere satt opp et helt fantastisk herlig uvær, og det værste jeg har vært med på iallefall.

 

Her er vi på vei inn til Brønnøysund, med masse lyn og torden:

2009-11-7_21-19-23-286.jpg

 

Alle kom seg velberget ned i Brønnøysund til slutt. Jeg måtte ha en go around, men kom meg ned på andre forsøk.

2009-11-7_21-35-13-882.jpg

 

Linet opp for take off til Mosjøen:

2009-11-7_21-43-24-341.jpg

 

Airborne og på vei til Mosjøen med Ernst i hælene:

2009-11-7_21-45-34-927.jpg

 

Parkert og shut down i Mo i Rana:

2009-11-7_22-47-17-858.jpg

 

Det var en herlig flott tur, og fellesskapet med MP-server og teamspeak gjør virkelig noe ekstra.

 

Gleder meg til neste tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bilder fra meg også da. Man fikk prøvd seg litt idag og det var veldig morsomt.

 

Legg merke til vindpølsa. ca 25 knop vin rett i siden.

v%C3%A6rnes_taxi.jpg

 

Bilde er tatt rett etter takeoff. Ikke mye sikt idag.

nullsikt.jpg

 

Det var meldt møkkavær idag, og med 8 fly på samme strekke så ble det så som så med passasjerer.

nullpassasjerer.jpg

 

Kommet meg opp i høyden, da letter sikten og jeg får øye på et fly i front. Usikker på hvem dette var.

flyisikte.jpg

 

Så nærmer vi oss Brønnøysund og sikten blir dårligere, men god nok til å legge merke til at jeg tok igjen Ernie i sin Goose.

app_ernie.jpg

 

Om noen lurer på hvor Torghatten ligger, kan jeg fortelle at den ligger rett i innflygingen til ENBN Brønnøysund. Takk for tipset Ernst.

torghatten.jpg

 

En sliten samling flygere er samlet i Brønnøysund.

slitensamling.jpg

 

Man kan ikke stå for lenge på hver plass. Turen går videre til Mosjøen. Sikten er fortsatt dårlig og noe lyner det i tillegg.

lyn.jpg

 

Ikke allverden sikt i Mosjøen heller. Men vi kom oss ned.

app_mosjoen.jpg

 

Her kommer resten av følget. Tett landingskø.

landingsk%C3%B8.jpg

 

Siste bildet mitt for idag, viser Twottern på vei til siste stopp. Mo i Rana. Her var det null sikt, så jeg måtte ta en ekstra landingsrunde.

t%C3%A5kemotENRA.jpg

 

Det ble mange bilder, men så var det en begivenhetsrik tur med mye vær og mange svette hender.

 

Pål

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nest siste bilde er det meg på final :D

 

Det var en knall tur spekket med utfordringer :)

 

Appropo vindpølser, jeg har faktisk aldri før sett at den blafret så kraftig i vinden he he, kjempegreier.

Må få ordnet meg mic og fiske fram headtracken, måtte styre view med musa, noe som nesten ble katastrofalt med tanke på det rolige været som medførte at begge armene og føttene egentlig var opptatt med andre ting :)

 

Takk for turen gutter, tar den gjerne om igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsomt i dag også. Været var utfordrende, haleroret var flitting brukt på takeoff og landing. Innflygningen til Brønnøysund var ekstra interessant da jeg ikke så rullebanen før jeg var rett foran den. Ble noen brå manøvrer for å få linet opp, men ned kom jeg til slutt. I god behold til og med!

 

Står her linet opp ved rullebanen i Brønnøysund, venter på at Andreas skal lette.

bronnoy.jpg

 

Morsomt å se hvor forskjellig det ser ut hos de forskjellige deltakerne.

 

Edit: Slenger inn et bilde for å illustrere min short final.

 

IMG_0931.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Steike flotte bilder hele gjengen, og artig å se hvor forskjellig vi opplevde turen, selv om vi hadde det samme uværet rundt oss. Geir Ove gjorde en fabelaktig jobb som klarte å sette opp en sånn utfordrende flight på så kort tid :D !! - Hekter på noen eksponeringer jeg også.

 

hel1-2.jpg

Beklageligvis har jeg nylig hatt storopprydding i FSX, så jeg mangler en haug med flymodeller. Bl.a. savner jeg Twottern, så på mine bilder ser de ut som Beech 350 :tired: .

 

hel2-2.jpg

Vi startet i finvær på Værnes, så lenge trodde jeg dette skulle bli reine koseturen.......

 

hel3-2.jpg

Men så startet rabalderet. Det blåste opp og skyene pakket seg sammen :o .

 

hel4.jpg

Som helgelending og med lang fartstid i robåt, satset jeg på VFR og lokalkunnskaper, men det var mer flaks enn dyktighet som førte meg mot Brønnøysund. Her dukket Torghatten opp like brått som flyhistorien kan berette om i en annen sammenheng.

 

hel5.jpg

Selv om nervene kunne behøve en tur på pub`en i Brønnøysund, var det bare et kort bakkeopphold før neste utfordring :cry: .

 

hel7.jpg

Gudskjelov var det såpass klarvær over skyene på vei til Mosjøen, at jeg klarte å jekke ned skuldrene til under hårfestet.

 

hel8.jpg

Innflyvningen til Mosjøen var akkurat så hårreisende som jeg har hørt Widerøe-piloter fortelle om, og knapt nok nede så fikk PCen min nervesammenbrudd, og jeg måtte forlate det gode selskapet. Jeg takker for den beste lørdagsunderholdningen jeg kan tenke meg, og ser fram til neste begivenhet i MP-sammenheng !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...