Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok i dag på meg oppdraget å ta med 737'en på testflygningen ut til PADU, Unalaska, Dutch Harbour. Den ble flydd med en ikke navngitt styrmann samt en veteran fra Alaska Airlines som skulle lose oss trygt ned. Vi tok av fra Anchorage en tidlig kald morgen å ble møtt med en motvind på 100+ knop rett i snuta. Ble møtt med mye turbulens å gikk opp til FL390, noe som forårsaket en ekstrem lav GS siden flyet gikk uten last. Men vi hadde det ikke travelt :grin:

I Dutch Harbour ble det circle to land rwy30. Det var først da vi innså hvor kort denne banen er. Stoppet 3-4 meter fra baneenden. Å det var uten last!

Lar bildene tale for seg selv.

AP021.jpg

AP022.jpg

Takser til bane 14 i Anchorage

AP023.jpg

Klatrer rett ut mot første waypoint GASTO

AP024.jpg

Snegler oss fremover (bokstavelig talt) på FL390

AP025.jpg

Lar bildet tale for seg selv :grin:

AP026.jpg

Starter circle to land

AP207.jpg

Etter uttallige BANK ANGLE warnings som ikke ble så mye som lagt merke til klarte jeg så slutt å få fuglen inn på short final. Svetten silte å jeg fant da ut at skjorta måtte sendes på rens i byen hvis jeg skulle se representabel ut når vi kom til Adak.

AP208.jpg

Fikk en liten TNCM feeling når jeg var bombesikker på at jeg traff gjerdet, men dette viste seg å være veteranen på klapp som rista så godt så lommebok, mobil og nøkler falt ut av lomma hans.

AP209.jpg

Jaggu fins det ikke spottere her ute på ved "The last frontier". Parkert på cargo apron 2 sekunder før shutdown.

Virker dette tiltalende for noen med en slik arbeidsplass? Det er forresten ikke 100% sikkert at dette flyet havner i våre hender. Men interessen har pekt mot både 727 og DC9. En ting er ihvertfall sikkert. Dette blir spennende! :grin:

Skrevet

Flotte bilder! Er det du som har latt det regne på bildene etter at de ble skrevet ut? :grin:

Personlig synes jeg ikke 737 passer inn i Alaska, iallefall ikke NG! Ville heller gått for en 727 om du virkelig er lysten på jet. En god gammel 732 hadde også gjort en god jobb!

Skrevet

Det var jaggu ikke lett nei. Ser ut til at 738 blir litt i dyreste laget, så det blir nok til at man må lære seg å navigere på gamlemåten å invistere i en DC9 eller en 727. Det var nok ikke dråper på bildene etter utskrift, men jetpackspotteren som fikk noen drøpp i fleisen :grin:

Skrevet

Det er PMDG sin ja. Samme pokker hva jeg gjorde fikk jeg ikke farta høyere :P Men hadde jo null vekt ombord også, så det kan jo forklare litt. Ser ikke ut som det blir noe NG, men har titta en god del på DC9. Men den trenger isåfall paint.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...