Tor-H Bergseng Skrevet 4. november 2009 Skrevet 4. november 2009 Tok i dag på meg oppdraget å ta med 737'en på testflygningen ut til PADU, Unalaska, Dutch Harbour. Den ble flydd med en ikke navngitt styrmann samt en veteran fra Alaska Airlines som skulle lose oss trygt ned. Vi tok av fra Anchorage en tidlig kald morgen å ble møtt med en motvind på 100+ knop rett i snuta. Ble møtt med mye turbulens å gikk opp til FL390, noe som forårsaket en ekstrem lav GS siden flyet gikk uten last. Men vi hadde det ikke travelt :grin: I Dutch Harbour ble det circle to land rwy30. Det var først da vi innså hvor kort denne banen er. Stoppet 3-4 meter fra baneenden. Å det var uten last! Lar bildene tale for seg selv. Takser til bane 14 i Anchorage Klatrer rett ut mot første waypoint GASTO Snegler oss fremover (bokstavelig talt) på FL390 Lar bildet tale for seg selv :grin: Starter circle to land Etter uttallige BANK ANGLE warnings som ikke ble så mye som lagt merke til klarte jeg så slutt å få fuglen inn på short final. Svetten silte å jeg fant da ut at skjorta måtte sendes på rens i byen hvis jeg skulle se representabel ut når vi kom til Adak. Fikk en liten TNCM feeling når jeg var bombesikker på at jeg traff gjerdet, men dette viste seg å være veteranen på klapp som rista så godt så lommebok, mobil og nøkler falt ut av lomma hans. Jaggu fins det ikke spottere her ute på ved "The last frontier". Parkert på cargo apron 2 sekunder før shutdown. Virker dette tiltalende for noen med en slik arbeidsplass? Det er forresten ikke 100% sikkert at dette flyet havner i våre hender. Men interessen har pekt mot både 727 og DC9. En ting er ihvertfall sikkert. Dette blir spennende! :grin: Siter
Paul-André Tilrem Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Å sette ned en 737 på den banen oser det respekt av :grin: Og hvis dere får den maskina i hus, husk kjetting på bakhjula slik at dere klarer å bremse på vintertid. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 5. november 2009 Skrevet 5. november 2009 Flotte bilder! Er det du som har latt det regne på bildene etter at de ble skrevet ut? :grin: Personlig synes jeg ikke 737 passer inn i Alaska, iallefall ikke NG! Ville heller gått for en 727 om du virkelig er lysten på jet. En god gammel 732 hadde også gjort en god jobb! Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 6. november 2009 Forfatter Skrevet 6. november 2009 Det var jaggu ikke lett nei. Ser ut til at 738 blir litt i dyreste laget, så det blir nok til at man må lære seg å navigere på gamlemåten å invistere i en DC9 eller en 727. Det var nok ikke dråper på bildene etter utskrift, men jetpackspotteren som fikk noen drøpp i fleisen :grin: Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Fine bilder Kva for ein modell er det du brukar her.. Kunne sjå ut som Ariane. Men blei litt i stuss når eg såg VC. Det ligna meir på PMDG sin..... ???????? Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. november 2009 Premium Medlem Skrevet 7. november 2009 Du verden, litt av en flytur . Spørs om ikke C-130 Hercules hadde passet bedre til slike oppdrag :grin: . Flott presentasjon. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Har du noe framgang i bedriften Tor? Registrer deg på www.fsairlines.net og bli med i konkurransen om Alaska! Siter
Kai Dreyer Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Flotte bilder. Men at du hadde lav GS er jo ikke noe sjokk, hvis du tar en kikk på IAS så forklarer vel det, det aller meste Fortsett å legg ut. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 7. november 2009 Skrevet 7. november 2009 Du fløy vel i den hastigheten du følte deg tilfreds med? Jetmotorer har ikke tilhørighet i Alaska;) Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 9. november 2009 Forfatter Skrevet 9. november 2009 Det er PMDG sin ja. Samme pokker hva jeg gjorde fikk jeg ikke farta høyere Men hadde jo null vekt ombord også, så det kan jo forklare litt. Ser ikke ut som det blir noe NG, men har titta en god del på DC9. Men den trenger isåfall paint. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.