Gå til innhold

Gammelt jern, gammel navigasjon, masse morro!


Gjest Jon Ola Gisnås

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Ola Gisnås

Har fått fyr på FS9 og Dreamfleet 727´ern igjen, installert CIVA INS, værradar og TCAS. Etter å ha reist rundt i MD-11 en stund, skal jeg si denne kjerra kan gi deg bakoversveis. Tok en tur fra Aberdeen til Værnes, mest for å friske opp INS kunnskapene, det trengtes ;)

 

Her under climb, mot WP2 (waypoint 2), som ligger i havet utenfor Aberdeen.

df727-1.jpg

 

Etter å ha surra litt med autopiloten, kommer jeg meg på track og er her 19 NM fra WP2. Den skarpsynte ser at jeg flyr rett til WP2. Jeg skippa WP1 fordi jeg surra det til fra starten etter takeoff, derfor tildelte jeg meg selv en direct til WP2 ;) Presterte å legge inn flyplassen som WP1, så det tok litt tid før jeg skjønte hvorfor denne ustyrlige saken fløy i ring :D

df727-2.jpg

 

Her er WP2 passert, og JIPPI!, den skifter til neste leg, 2-3 :D

df727-3.jpg

 

Jaja, denne kjerra har ikke autothrottle heller, så det var litt å passe på underveis :) Men artig er det nå. Litt mer kontroll på INS´en nå, så da slipper jeg å surre det til fra starten av nesten gang.

 

Har nå fått testa ut både FS9 og FSX på Win7 64. X-Plane gjenstår. Med unntak av den hikka jeg hadde i helga, som jeg enda ikke skjønner årsaken til, går dette veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Ola Gisnås

Det bør du gjøre Truls :)

OBS, kjører du 64 bits OS, er det et par knep som må til for å få Text-o-Matic og Config-o-Matic til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Ola Gisnås

Jeg mener å ha lest at Dreamfleet driver å utvikler en versjon til FSX også!

Regner isåfall med at den blir minst like detaljert på systemsiden, og forhåpentligvis like herlig å håndfly. Tror ikke jeg har prøvd noen airlinere i FS som er så bra på akkurat det som DF727. Takker for kommentarer folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...